۱۰ هزار حافظ در آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن شرکت می‌کنند

تهران- ایرنا- معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم از ثبت نام ۱۰ هزار حافظ در رشته های ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن خبر داد و گفت: مرحله اول هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم جمعه همین هفته برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از سازمان دارالقرآن الکریم حسین تقی پور، امروز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت گفت: مرحله اول دوره هجدهم آزمون های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآم کریم از ساعت ۹ صبح جمعه ۱۵ اردیبهشت به صورت همزمان در ۷۸ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: محل برگزاری این آزمون در تهران، به صورت متمرکز و در دانشگاه امام حسین(ع) و در سایر استان ها بر اساس حوزه امتحانی مشخص شده در کارت آزمون، برگزار خواهد شد.

تقی پور درباره منبع این مرحله از آزمون گفت: در مرحله اول، از ترجمه های رایج قرآن کریم، آزمون کتبی به عمل خواهد آمد.

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: زمان دریافت کارت آزمون تا پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت خواهد بود و از حافظان درخواست داریم تا زمان دریافت کارت آزمون خود را به ساعت و روزهای پایانی موکول نکنند.

وی افزود: لازم است ثبت نام کنندگان، آیین نامه را به دقت مطالعه کنند تا در فرایند دوره با مشکل روبرو نشده و مطلع باشند که در چه مواردی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

تقی پور تصریح کرد: داشتن کارت ملی و کارت ورود به جلسه برای شرکت کنندگان در آزمون ضروری است.

در هفدهمین دوره از آزمون های ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم که سال گذشته برگزار شد، بیش از ۱۰ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که تعداد این افراد در استان تهران هزار و ۳۵۰ نفر در مقاطع مختلف بودند.

آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم بالاترین آزمون‌های حفظ در کشور است که توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود و شامل آزمون‌های بخش ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم و با درجات ۱ تا ۵ و همترازی با مدارک دیپلم تا دکترا است. این مدارک با امضای وزیر ارشاد و رییس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می‌شود.

این آزمون برای کسانی که تا درجه سه یعنی حافظ کل قرآن کریم باشند در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و حفاظ در صورت قبولی در بخش کتبی، در آزمون شفاهی شرکت کرده و مواردی همچون تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و حسن حفظ آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. آزمون های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می گردد.

آزمون های تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می گردد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha