جشنواره طنز و رسانه به بالندگی طنز در سپهر انقلاب کمک می‌کند

تهران- ایرنا- دبیر هفتمین جشنواره طنز و رسانه گفت: برگزاری جشنواره‌هایی مانند طنزپهلو به بالندگی طنز در سپهر انقلاب اسلامی کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، عباس حسین‌نژاد امروز، دوشنبه ۱۱ اردیبهشت گفت: طنز در رسانه به خصوص شبکه‌های اجتماعی نیازمند حمایت جدی است. جشنواره‌ها محمل خوبی برای کشف استعدادها هستند و جشنواره طنز و رسانه که هفتمین دوره خود را شروع کرده، امیدوار است به بالندگی طنز در سپهر انقلاب اسلامی کمک کند.

او ادامه داد: روزنامه‌ها و نشریات، فضای مجازی، تبلیغات، برنامه‌ها، جُنگ‌ها و کلیپ‌های توجیهی سازمان‌ها و نهادها، حوزه کودک و نوجوان و همچنین حوزه آموزش بسترهایی هستند که طنز و آثار طنز می‌تواند در آنها کارساز واقع شود. از سوی دیگر الگویی مانند گل‌آقا به عنوان یک نشریه موفق که توسط طنزپردازان شاخص و موفق به رهبری کیومرث صابری فومنی در بعد از انقلاب تولید شد، می‌تواند بخشی از جامعه طنزپرداز را راهبری کند.

بنابراین گزارش بخش‌های مسابقه این دوره از جشنواره عبارتند از داستان کوتاه طنز، کاریکاتور و کارتون، شعر طنز، طنز چندرسانه‌ای و نثر طنز (طنز مطبوعاتی).

دبیرخانه جشنواره طنز و رسانه آماده دریافت آثار طنزپردازان در موضوعات «ایران پیر، ایران جوان»، «اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران»، «ماجراهای خودروی ایرانی»، «تلخ و شیرین سیاست»، «ماجراهای ترامپ و بایدن»، «گرانی خانه و کرایه خانه»، «فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، ضرر فودبلاگرها، بلاگرهای بی‌سواد و فیک‌نیوزها)»، «محیط زیست»، «مصرف آب و انرژی»، «بروکراسی اداری» و «موضوع آزاد» تا ۲۵ تیر سال جاری است.

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هفتمین جشنواره طنز و رسانه (طنزپهلو)، یادمان مرحوم کیومرث صابری فومنی را برگزار می‌کند و دبیرخانه آن در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها مستقر است. آیین پایانی این جشنواره ۱۵ تیر در شهر فومن، زادگاه مرحوم صابری فومنی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha