۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85098396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی مقامات نظامی اوکراین و ناتو درباره ضدحملات و سناریوهای آینده

تهران-ایرنا- یک رسانه اوکراینی گزارش دا: فرمانده نیروهای مسلح ارتش اوکراین و فرمانده عالی نیروهای مسلح ناتو در اروپا درباره آمادگی برای ضد حملات اوکراین و سناریوهای آینده مذاکره کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای کی‌یف پست این دیدار را نشانه ای دال بر قریب الوقوع بودن ضد حملات اوکراین عنوان کرد و نوشت: والری زالوژنی (Valeri Zaluzhny) فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین روز گذشته در پیامی تلگرامی فاش کرد که با کریستوفر کاولی (Christopher Cavoli) فرمانده عالی نیروهای مسلح مشترک ناتو در اروپا (SACEUR) دیدار کرده است.

زالوژنی عصر یکشنبه در این پیام گفت: «نشست جامعی» را با فرمانده نظامی ناتو داشته که در آن درباره مجموعه کاملی از «سناریوهای آینده» مذاکره شده است.

این فرمانده اوکراینی افزود: «درباره وضعیت عملیاتی در کل خط مقدم با جزییات صحبت و سناریوهای احتمالی، تهدیدها و پیش نیازهای اقدامات آتی را تشریح کردم».

وی اظهار داشت که ما هدف خود را مشخص کردیم: آمادگی به شیوه ای که وظایف خاص خود را در حد امکان انجام دهیم.

زالوژنی همچنین گفت، در این نشست بر نیاز به انتقال به موقع مهمات و تجهیزات کافی و تداوم آموزش نیروهای اوکراینی توسط اعضای ناتو تاکید شد.

کی‌یف پست افزود: خبرهای مربوط به نشست بین زالوژنی و کاولی پس از آن منتشر شد که الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین اخیرا از آمادگی اوکراین برای انجام ضد حملات خبر داد.

رزنیکوف در یک کنفرانس خبری در کی یف گفت: مرحله آمادگی رو به پایان است زیرا به غیر از تامین سلاح و تجهیزات نظامی، نیروهی نظامی ما در استفاده از آنها مهارت کسب کرده اند.

وزیر دفاع اوکراین بر این باور است در تصور برخی انتظارات برای ضد حملات از سوی نیروهای مسلح اوکراینی بسیار پررنگ شده است.

هانا مالیار (Hanna Maliar) معاون وزیر دفاع اوکراین پیشتر گفته بود که اوکراینی ها نباید منتظر روزی باشند که نیروهای دفاعی رسما اعلام کنند که ضد حملات آغاز شده زیرا «اقدامات خاصی اکنون در حال انجام است»

اولکساندر سیرسکی فرمانده نیروی زمینی اوکراین امروز دوشنبه در بیانیه ای در شبکه اجتماعی تلگرام ادعا کرد که ضدحملات ارتش اوکراین، نیروهای روسی را از برخی مواضع در شهر تحت محاصره باخموت در شرق اوکراین بیرون رانده اما به گفته وی وضعیت همچنان «دشوار» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha