باران در راه مازندران/ هشدار آبگرفتگی معابر و اختلال در ترددها

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر عمومی و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران روز دوشنبه با اعلام هشدار سطح زرد پیش بینی کرد که با شکل گیری جریانات خنک شمالی و عبور متناوب امواج در تراز میانی جو، شرایط جوی استان از عصر امروز تا اواخر وقت پنجشنبه با بارش متناوب باران، وزش باد نسبتا شدید موقتی، کاهش دما و احتمال وقوع رعد و برق همراه باشد.
هواشناسی با اشاره به گذر ۲ موج و سامانه ناپایدار جوی در طی این مدت از جو منطقه، پیش بینی کرد که موج اولی از امشب تا روز سه شنبه و موج دوم نیز از عصر چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه استان را تحت تاثیر قرار می دهد که مقدار بارش موج دوم بیشتر خواهد بود.
هواشناسی، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی را از اثر مخاطره این سامانه جوی ذکرکرد.

در این اخطاریه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای پاکسازی کانال‌ هدایت آب‌های سطحی به منظور انجام اقدام پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت های کوهنوردی از شهروندان نیز خواسته شده است علاوه بر رعایت جوانب احتیاط در تردد به محورهای کوهستانی، از اسکان یافتن در کنار رودخانه ها خودداری کنند.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با فعالیت این سامانه دمای هوا نیز در مازندران روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت بکونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز با چندین درجه کاهش در روز سه شنبه به ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد و در روز پنجشنبه نیز به ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

دمای هوا در مناطق غربی نیز از ۱۹ تا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری فردا سه شنبه به ۱۶ تا ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد و در روز پنجنشنبهخ نیز دمای هوا در این مناطق از ۱۴ تا ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

میانگین دمای هوا در مناطق کوهستانی مازندران از ۱۶ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز فردا سه شنبه به ۱۲ تا ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد و در روز پنجشنبه نیز میانگین دمای هوای این مناطق بین ۱۲ تا ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و وزش باد و از اواخر روز با افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد نسبتاً شدید موقتی و احتمال رعد و برق پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز سه‌شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش محسوس دما گاهی با بارش باران، در ارتفاعات با بارش پراکنده باران و وزش باد و در روز چهارشنبه نیز نیمه ابری گاهی ابری با بارش خفیف و پراکنده باران و از اواخر روز بتدریج با بارش باران و وزش باد همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه ابری و خنک، در ارتفاعات مه آلود، همراه با بارش باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و در روزهای جمعه و شنبه نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری با ثبت دمای ۳۱.۴ و بلده با ۱۹.۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از پنج درجه کاهش نشان می دهد.

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هر گونه فعالیت دریایی را از امروز دوشنبه تا صبح جمعه، ناامن اعلام کرد.

باران در راه مازندران/ هشدار آبگرفتگی معابر و اختلال در ترددها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha