۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری جذب شد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از جذب ۳۹ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان طی ۹ ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان سرمایه‌گذاری ۴۹۰ هکتار از اراضی صنعتی استان را پوشش داده و زمینه اشتغال ۱۷ هزار و ۸۱۲ نفر را فراهم آورده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا غفاری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: همچنین اجرای ۱۰۴ طرح عمرانی به مبلغ سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در ۲۳ نواحی و شهرک‌های صنعتی استان از سال گذشته آغاز شد که در حال حاضر ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: همچنین یک‌هزار و ۸۰۳ طرح صنعتی در ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان در دست اجراست که از این تعداد ۴۵۰ قرارداد در مرحله تخصیص زمین، ۲۶۲ قرارداد در مرحله دیوارکشی، ۲۶۷ قرارداد در مرحله اسکلت‌بندی، ۵۱۰ قرارداد در حال تکمیل اسکلت، ۱۹۲ قرارداد در دست تکمیل سالن‌های تولید و ساختمان‌های جنبی و ۱۲۲ قرارداد در مرحله تجهیز و نصب ماشین‌آلات قرار دارد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز یک‌هزار و ۱۰۹ طرح صنعتی نیز موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شده است.

غفاری ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ در نواحی و شهرک‌های صنعتی را از مهمترین رسالت‌های این شرکت دانست و گفت: واگذاری اراضی به متقاضیان و حمایت از سرمایه‌گذاران و ارائه مشوق‌ از دیگر وظایف و رسالت‌های این سازمان است.

این مسوول چهارمحال و بختیاری از عارضه‌یابی ۸۱ واحد صنعتی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: با رفع عارضه این واحدها روند فعالیت آن تسهیل و از تعطیلی این واحدها جلوگیری شد.

وی برگزاری ۲۰۶ دوره آموزشی برای پنج هزار و ۴۲۴ نفر، برگزاری ۹ تور صنعتی و انعقاد ۱۲ قرارداد همکاری با واحدهای صنعتی را از دیگر اقدامات این شرکت در سال گذشته برشمرد و گفت: در سال گذشته از چهار مورد از ایده‌های برگزیده حمایت و تجاری‌سازی شد و ۳۱ واحد صنعتی راکد فعال‌سازی و به چرخه تولید بازگشت.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف قراردادهایی که پیشرفت فیزیکی آن در حد زمین خام و دیوارکشی باشد را از دیگر برنامه‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۵۰ فقره قرارداد به مساحت ۵۰ هکتار در همین رابطه تعیین تکلیف شود و چنانچه طرح‌ها از پیشرفت لازم برخوردار نشود، قراردادها فسخ و زمین بازپس‌گیری شود.

غفاری از جذب ۳۹ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان طی ۹ ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان مساحت ۴۹۰ هکتار از اراضی صنعتی استان را پوشش داده است و زمینه اشتغال ۱۷ هزار و ۸۱۲ نفر را فراهم آورده است.

وی با اشاره به پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور اظهار داشت: ۶ مصوبه در سفر رییس‌جمهور به استان برای شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شد که شامل احداث ناحیه صنعتی فرش، ایجاد پست‌های برق، اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌ها، اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل شبکه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب، ایجاد ۶ شهرک صنعتی جدید و سند توسعه شهرستان کوهرنگ از جمله این مصوبات است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آبرسانی سیار به ۶ شهرک صنعتی در استان، خاطرنشان کرد: شهرک‌های صنعتی شهرکرد، سامان، وردنجان، فرخشهر، سفیددشت و بلداجی با کمبود آب مواجه است که با اجرای طرح انتقال آب به نیمی از جمعیت استان این مشکل برطرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در چهارمحال و بختیاری مستقر است که در ۲۳ مورد از این شهرک‌ها شرایط برای واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولید، خدماتی و صنفی فراهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha