۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85098003
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

باران و هوای خنک تا پایان هفته در گیلان ماندگار است

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85098003
باران و هوای خنک تا پایان هفته در گیلان ماندگار است

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: سامانه بارشی و خنک از امروز دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری مهمان گیلانی‌ها است.

رضا باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی گیلان از امروز تا پایان هفته اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی گیلان حاکی از استقرار از سامانه ناپایدار و خنک در منطقه است که طی این مدت به تناوب شاهد ابرناکی، مه آلودگی، وزش باد و رعد و برق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این فاصله زمانی در برخی از ساعات بارش‌ها به صورت رگباری و شدید است، اضافه کرد: بارندگی‌هادر دامنه‌ها و ارتفاعات رگباری و در سواحل و جلگه نیز در برخی ساعات این بارش ها رگباری خارج از معمول خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با ۹ درجه سانتیگراد خنک ترین و منجیل با ۳۱ درجه سانتیگراد بیشترین دما را داشتند و از امروز تا پنجشنبه هفته جاری به تدریج دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه دمای فعلی رشت ۲۰ درجه سانتیگراد و رطوبت هوا حدود ۸۰ درصد است، اظهار کرد: فعالیت‌های دریانوردی تا چهارشنبه هفته جاری با بیشینه ارتفاع موج یک متر به تدریج نامناسب و برای پنجشنبه جاری با احتیاط مناسب است.

توصیه‌های کشاورزی هواشناسی

باقری با توجه به وضعیت جوی هوا طی چند روز آینده برخی توصیه ها به کشاورزان ارائه و عنوان کرد: بازدیدهای مستمر خزانه‌های برنج برای بررسی پوشش‌های پلاستیکی و ایجاد زهکشی در حاشیه خزانه‌ها مورد توجه شالیکاران باشد.

وی بارندگی ها را فرصت مناسبی برای انجام شخم اولیه دانست و افزود: طی بارندگی‌ها باید از هرگونه محلول پاشی و سمپاشی خودداری شود ضمن اینکه هنگام وقوع رعد و برق نکات ایمنی در مزرعه مورد توجه قرارگیرد.

هم اکنون شخم اولیه در بیش از ۷۰ درصد و خزانه‌گیری در افزون بر ۶۵ درصد از شالیزارهای گیلان انجام شده و ۷.۵ درصد شالیزارها نیز زیر کشت رفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha