۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 85097949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هند و روسیه روابط تجاری خود را افزایش می دهند

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 85097949
هند و روسیه روابط تجاری خود را افزایش می دهند

تهران- ایرنا - هند و روسیه درحالی به دنبال دستیابی به راه هایی برای تقویت روابط تجاری هستند که مسکو به کشورهای آسیای جنوبی به عنوان بازار جایگزین برای تولیداتش در مقابل تحریم های غرب نگاه می کند و هند نیز امیدوار به کاهش تراز تجاری وسیع خود است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از استریت تایمز، واردات هند از روسیه با افزایش ۵ برابری از آوریل ۲۰۲۲ تا فوریه ۲۰۲۳ و در مقایسه با دوره مشابه قبلی به ۴۱.۵۶ میلیارد دلار رسیده است که عمدتا به دلیل واردات نفت بوده است. این درحالی است که صادرات به روسیه ۳ میلیارد دلار ثبت شده است.

روسیه که بدلیل تحریم های غرب در راستای جنگ اوکراین قادر به فروش نفت به کشورهای غربی نیست، نفت خود را با قیمتی کمتر به چین و هند می فروشد.

هیاتی ۵۰ نفره از تاجران هندی از بخش های کشاورزی و فرآوری مواد غذایی در سفری ۴ روزه از تاریخ ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) با هدف تقویت روابط تجاری به روسیه سفر کردند.

هند به رغم تحکیم روابط با آمریکا و غرب، به داشتن روابط نزدیک با روسیه نیز ادامه می دهد. دو کشور روابط نظامی قوی با هم دارند. چنانکه ۶۰ درصد سلاح های هند ساخت کشور روسیه است. در سازمان ملل متحد با وجود خشم کشورهای غربی هند از رای دادن علیه روسیه در صدور بسیاری از قطعنامه ها امنتاع کرده اما از طرفی مسکو را به پیدا کردن راه حل صلح آمیز و پایان دادن به جنگ اوکراین ترغیب کرده است.

به علاوه دو کشور در حال بحث و گفت و گو درباره بازگشایی کریدورهای دریایی میان بندرهای چنائی و ولادیوستوک در کنار کریدور بین المللی شمال به جنوب شبکه راه آهن و جاده و دریا به طول ۷ هزار و ۲۰۰ کیلومتری که روسیه و ایران را به هند متصل می کند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha