۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85097940
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت

شهرکرد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری و رییس مرکز بهداشت استان گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت و درمان رنگ قرمز یا پرخطر در نقشه نیست و ۶ شهرستان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارند.

علی احمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، بن، اردل، سامان، کیار و خانمیرزا به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد (به نسبت پر خطر) قرار گرفتند.

به گفته وی، شهرستان فارسان، لردگان و کوهرنگ نیز به لحاظ شیوع بیماری کرونا در در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۸۱۴ هزار و ۱۰۷ دُز واکسن کرونا به منظور پیشگیری از این بیماری در استان تزریق شده است،گفت:هم‌اکنون ۴۰۰ پایگاه برای تزریق واکسن کرونا و دُز یادآور آن در سطح استان فعال است.

به گفته وی، با انجام واکسیناسیون و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، میزان مرگ و میر و ابتلا کاهش پیدا کرده است و با افزایش اقدامات پیشگیرانه مرگ و میر این بیماری به صفر رسیده و تنها در برخی ایام فوتی ثبت می‌شود که این افراد در گروه افراد مسن با بیماری‌های زمینه ای بالاست.

احمدی اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون یک‌هزار و ۹۰۷ نفر به دلیل ابتلا این بیماری فوت کرده‌اند و در یک هفته گذشته فوتی جدیدی در استان به دلیل ابتلا ثبت نشده است.

وی اظهار داشت:هم‌‍اکنون سه بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:هم‌اکنون ۲۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که جواب آزمایش ۱۱نفر از این تعداد مثبت اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این مفهوم است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha