۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85097916
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پرچمداری خراسان‌شمالی در مسابقات آسیایی کوراش

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبر: 85097916
سعید وحیدی
پرچمداری خراسان‌شمالی در مسابقات آسیایی کوراش

بجنورد- ایرنا- خراسان شمالی مثل همیشه کوراش کاران آماده ای را تحویل تیم ملی داد تا جایی که با کسب چهار نشان طلا و نقره در مسابقات آسیایی چین بار دیگر تسلط این استان به عنوان شاگرد اول کلاس کوراش کشور اثبات شد.

به گزارش ایرنا، برای کوراشکاران نامدار و با تجربه این دیار کمبود امکانات معنایی ندارد و همواره به دور از هر حاشیه ای به دنبال افتخار آفرینی در میادین جهانی و آسیایی هستند.

برای این کوراش کاران بی ادعا فرقی نمی کند که مسابقات آسیایی باشد یا جهانی؛ وقتی حرف از کسب افتخار و به اهتزاز درآمدن پرچم ایران می شود آن ها پرچمدار شورآفرینی و شادی دل مردم هستند.

هنوز یادمان نرفته است که چگونه کوراش کاران که شهریورماه سال گذشته در مسابقات آسیایی به عنوان نماینده تیم ملی۲ نشان طلا، سه نشان نقره و ۲ نشان برنز کسب کردند.

کارنامه افتخارات آنها پر از نشان های ارزشمند آسیایی و جهانی است و نیازی به بازگویی آنها نیست زیرا که همه می دانیم آنها عنوان‌دار شاگرد اولی کلاس کوراش کشور هستند و این بار نیز با برای اثبات آن ۲ نشان طلا و ۲ نشان نقره در هانگژو چین کسب کردند.

دوازدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا از هشتم اردیبهشت ماه سالجاری به مدت ۲ روز در شهر هانگژو چین برگزار شد.

با پایان این مسابقات کاروان کوراش کشورمان در بخش آقایان۲ نشان طلا و ۲ نقره به دست آورد و به لحاظ تیمی نایب قهرمان این رقابت ها شد.

پرچمداری خراسان‌شمالی در مسابقات آسیایی کوراش

افتخار آفرینان طلایی

"محمد محمدی بریمانلو"

"محمد محمدی بریمانلو"، نماینده وزن منفی ۸۱ کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف "گوربانوف" از ترکمستان رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

وی در مرحله نیمه‌نهایی "بکادیل شیمردناوف " از قزاقستان را شکست داد و فینالسیت وزن منفی ۸۱ کیلوگرم دوازدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد.

این نماینده شایسته کشورمان در دیدار نهایی "سی. تی. هوانگ" از چین تایپه را شکست داد و به نشان طلای مسابقات کوراش قهرمانی آسیا دست یافت.

این نخستین نشان طلای کاروان ایران در پیکارهای قهرمانی آسیای هانگژو چین بود.

پرچمداری خراسان‌شمالی در مسابقات آسیایی کوراش

"الیاس پاکدل"

در دومین روز این پیکارها، "الیاس پاکدل" نماینده وزن منفی ۷۳ کیلوگرم کشور در نخستین دیدار خود مقابل "پان سوشنگ" از چین تایپه به برتری دست یافت و راهی مرحله بعدی شد.

وی در دومین دیدارش "بائینسیحالانگتو" از چین را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

پاکدل در این مرحله حریف هندی خود “شاویل گیل” را با اقتدار شکست داد و به فینال راه پیدا کرد.

نماینده شایسته کشورمان در دیدار نهایی با حریف قدرتمند ازبکستانی خود یعنی "هیداووف" رقابت کرد و با ارایه یک نمایش دلچسب به نشان طلا دست یافت.

این کوراشکار توانمند خراسان شمالی، طلای دوره قبلی این مسابقات و همچنین طلای پیکارهای قهرمانی جهان سال گذشته را در کارنامه دارد.

پرچمداری خراسان‌شمالی در مسابقات آسیایی کوراش

افتخار آفرینان نقره ای

"صادق آذرنگ"

"صادق آذرنگ" نماینده وزن منفی ۹۰ کیلوگرم کشورمان در دور نخست به مصاف "سارینچاوکتئو" از چین رفت و ضمن برتری مقابل این حریف قدرتمند راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این مرحله نیز "مظافروف" از قزاقستان را شکست داد و به نیمه‌نهایی صعود کرد.

آذرنگ در مرحله نیمه‌نهایی ضمن کسب برتری مقابل "ایشانمیرات اتایوف" از ترکمنستان راهی مرحله نهایی مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد تا با "میرزامرادف" ازبکستانی برای کسب نشان طلای این پیکارها دیدار کند.

وی در دیدار نهایی و در شرایطی که از حریف خود پیش بود در یک لحظه غافلگیر شد و نشان طلای این دسته وزنی را از دست داد و به نقره بسنده کرد.

پرچمداری خراسان‌شمالی در مسابقات آسیایی کوراش

"مجید وحید بریمانلو"

مجید وحید بریمانلو کوراشکار ورزشکار وزن منفی ۶۶ کیلوگرم پس از استراحت دور نخست در مرحله دوم به مصاف "گالاسن ژاموسو" از چین رفت و مقتدرانه مقابل این ورزشکار به برتری رسید.

وی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف "خیراندیش" از تاجیکستان رفت و ضمن کسب برتری مقابل این کوراش‌کار راهی دیدار نهایی شد.

بریمانلو در دیدار نهایی برابر "امان شوکریف" ازبکستانی نشان طلای این دسته وزنی را از دست داد و با نقره پرونده مسابقات این دوره را بست.

استان خراسان شمالی ظرفیت ویژه ای در رشته کوراش دارد به گونه ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان دار پایتخت کوراش کشور است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد.

این استان با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha