۴۲  مدرسه حاشیه راه‌های خراسان شمالی ایمن‌سازی شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: پارسال طرح ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه جاده‌ها در ۴۲ باب مدرسه اجرا شد و ۴۵۰ دانش آموز زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

محمد مشتری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۵۲ مدرسه روستایی استان در حاشیه جاده ها قرار دارند که ایمن سازی این مدارس در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: ایمن سازی فیزیکی شامل اقداماتی همچون آرام سازی ترافیک و ایمن کردن عبور و مرور دانش آموزان است و ایمن سازی آموزشی هم ارائه تجهیزات و اقلام کمک آموزشی لازم به دانش آموزان را شامل می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ادامه داد: آموزش های مربوط به ایمن سازی به منظور نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در مدارس حاشیه جاده ها اجرا می شود و تلاش داریم تا در این طرح دانش آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و به ویژه جاده ها آشنا شوند.

وی عنوان کرد: ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار پارسال برای اجرای طرح‌های آموزش ایمنی برای دانش‌آموزان حاشیه جاده‌ها و نیز ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت هزینه شد.

مشتری ادامه داد: در این مدت آموزش راکبان موتورسیکلت و توزیع کلاه ایمنی موتورسیکلت و تجهیزات ایمنی در ۲۶ روستا برگزار شد.

وی با بیان اینکه توزیع کلاه ایمنی میان راکبان موتور سیکلت اقدامی فرهنگی و برای ترویج فرهنگ استفاده از تجهیزات ایمنی است افزود: پارسال ۴۰۰ نفر کاربر موتورسیکلت آموزش های ایمنی را فرا گرفتند.

خراسان شمال در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha