۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85097879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده آلمان در پارلمان اروپا به تقلب متهم شد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۸
کد خبر: 85097879
نماینده آلمان در پارلمان اروپا به تقلب متهم شد

تهران-ایرنا- دفتر دادستان عمومی اروپا (EPPO) درباره اتهام عضو راست افراطی آلمان در پارلمان اروپا به خاطر  تقلب در مناقصه یک قرارداد به ارزش ده ها هزار یورو تحقیقات می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای پولیتیکو نوشت: ماکسیمیلیان کراه (Maximilian Krah) قانونگذار آلمانی با اتهاماتی در زمینه دست داشتن در تقلب برای مناقصه یک قرارداد عمومی مواجه است؛ اتهامی که خود او، آن را رد کرده است.

به گفته سه قانونگذار از گروه هویت و دموکراسی (ID) در پارلمان اروپا، که این قانونگذار آلمانی نیز عضو آن است، دفتر دادستان عمومی اروپا در حال بررسی نقش این نماینده در مناقصه این قرارداد است. پیش از این دفتر مبارزه با تقلب اتحادیه اروپا، موسوم به OLAF تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده بود.

دفتر دادستان عمومی اروپا، برخلاف دفتر مبارزه با تقلب اتحادیه اروپا صلاحیت طرح اتهامات جنایی را دارد.

تحقیقات اخیر با محوریت سوء استفاده احتمالی این قانونگذار از یک قرارداد روابط عمومی به نفع شرکت متبوعش انجام می شود. طبق نامه‌ای که به دفتر مبارزه با تقلب اتحادیه اروپا فرستاده شده و پولیتیکو آن را رویت کرده است، ماکسیمیلیان کراه در ظاهر با چندین شرکت آلمانی توطئه کرده تا در مناقصه پولیفکت (Polifakt)، شرکت مرتبط با او، تقلب کنند. این قرارداد در نهایت متوقف شد، اما می توانست ارزشی معادل ده ها هزار یورو در بودجه اتحادیه اروپا داشته باشد.

به گفته دو تن از افراد مطلع از این تحقیقات، دفتر مبارزه با تقلب اتحادیه اروپا نامه ای را در تاریخ ۱۴ مارس به دفتر دادستانی عمومی اروپا ارسال کرده و خواستار بررسی این موضوع از سوی دادستان شده است.

به گفته یکی از مقام های پارلمان اروپا که این نامه را بررسی کرده است، به نظر می رسد این حقایق، ممکن است عملکرد بالقوه مجرمانه این نماینده پارلمان اروپا را به عنوان نوعی کلاهبرداری که بر منافع مالی اتحادیه اروپا تاثیر داشته است، نشان دهد.

این نماینده پارلمان مدعی است که این نقشه ای برای تخریب سیاسی وی است و بخشی از نزاع قدرت در بین ۹ عضو حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (َAfD) در بروکسل است که دیدگاه های مختلفی درباره چین و جنگ روسیه در اوکراین دارند. این موضوع همچنین همزمان با آمادگی این حزب افراطی آلمان برای انتخاب نامزدهای ارشد خود در انتخابات سال ۲۰۲۴ اتحادیه اروپا مطرح شده است.

در نامه دفتر مبارزه با تقلب اتحادیه اروپا، به ارتباط کراه و یورگ سوبولفسکی، رئیس دفترش، با شرکت پولیفکت و همچنین دو شرکت دیگر درگیر در مناقصه این قرارداد – موسوم به هیناتو و برندمارکر - اشاره شده است.

در این نامه همچنین آمده است که این قرارداد « چند صد هزار یورو»، ارزش داشته اما کرا مدعی است که سقف آن ۱۰۰ هزار یورو بوده است.

سوبولفسکی رئیس دفتر این نماینده پارلمان اروپا همچنین هرگونه تخلفی را رد کرده و چنین استدلال کرد که او و کراه فقط نام شرکت (پولیفکت) را به مقامات دبیرخانه گروه هویت و دموکراسی که مراحل مناقصه را انجام داده است، پیشنهاد داده‌اند. این دو با اتهاماتی که به دفتر مبارزه با تقلب اروپا مبنی بر وجود ارتباطی خاص بین آنها و پولیفکت گزارش شده، مخالفت کرده و گفتند که این تنها یکی از شرکت های فعال در حوزه روابط عمومی است که با حزب آلترناتیو برای آلمان کار می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha