۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۱۶
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85097812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصفهان آماده توسعه همکاری با کشور ویتنام در حوزه گردشگری و فرهنگی است

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: این استان آماده همکاری و توسعه روابط در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، هنری، اقتصادی باکشور ویتنام است.

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی شامگاه یکشنبه در دیدار با سفیر ویتنام در استانداری اصفهان افزود: معتقدیم کسی که به ایران بیاید و اصفهان را نبیند، ایران را ندیده است و از مقامات کشور ویتنام دعوت می‌کنیم که به اصفهان سفر کنند و از ظرفیت‌های این استان مطلع شوند.

وی اظهار داشت: از برنامه‌ریزی و طرح‌های ابتکاری برای همکاری با کشور ویتنام استقبال می‌کنیم و امیدواریم روابط میان ۲ کشور با نقش آفرینی اصفهان، به شکوفایی برسد.

استاندار اصفهان خطاب به سفیر ویتنام و هیات همراه با اشاره به سفرشان به این خطه در ایام گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان گفت: امیدوارم روزهای خاطره‌انگیزی را در اصفهان سپری کنید.

وی با اشاره به اینکه اصفهان پیشینه تاریخ و فرهنگ ایران را دارد، افزود:اصفهان همچنین موقعیت فوق‌العاده‌ای از لحاظ تاریخ تمدنی در مرکز ایران داراست؛ از بابت نگاه ویژه‌ای که کشور دوست ما ویتنام به ایران دارد؛ بسیار خرسند و برای توسعه روابط میان ۲ کشور آماده هستیم.

وی عنوان کرد: مواضع ویتنام در عرصه‌های بین المللی جای تقدیر دارد؛ در سال‌های گذشته نگاه جمهوری اسلامی اینگونه بوده که در یک برنامه‌ریزی متوازن با کشورهایی که نگاه مستقل و توانمندی در دنیا دارند ارتباط وسیعی داشته باشد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: البته وقتی به کارنامه مبادلات اقتصادی‌مان نگاه می کنیم نمره خوبی به خود و شما نمی‌دهیم ولی امیدواریم این رفت و آمدها سبب شود تا شرایط برای ارتباط گسترده در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و دیگر بخش‌ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: از برنامه‌ریزی و طرح‌های ابتکاری برای همکاری با کشور ویتنام استقبال می‌کنیم و امیدواریم روابط میان ۲کشور با نقش آفرینی اصفهان، به شکوفایی برسد.

مرتضوی تصریح کرد: در زمان حاضر نیازمند یک برنامه جامع هستیم تا روابط میان ۲ کشور در حوزه‌های مختلف به شکوفایی برسد، کمیسیون اقتصادی میان دو کشور ظرفیت خوبی را برای این مهم فراهم می کند.

اصفهان شهر بازرگانی و کار است

سفیر ویتنام در ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در اصفهان، گفت: از دیدار با استاندار اصفهان بسیار خوشحال هستم و برای من باعث افتخار است که اصفهان را از زبان استاندارش می شنوم.

"کونوک هویی" ادامه داد: اصفهان را بسیار دوست دارم؛ اصفهان غنی از میراث فرهنگی و صنایع دستی با ارزش است و معتقدیم اصفهان نصف جهان است؛ ما در آستانه برگزاری پنجاهمین سالگرد ارتباط دیپلماتیک میان ایران و ویتنام هستیم روابط میان دو کشور از سال ۱۹۷۳ شروع شده و این جشنی است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد این روابط برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: این جشن و رویداد می‌تواند برای ۲ کشور فرصت خوبی باشد تا ارتباطات خود را در زمینه‌هایی مختلف گسترش دهند؛ فرصت ملاقات مقامات عالی ۲ کشور ضمن این رویداد و امضای تفاهم‌نامه های مهم رقم خواهد خورد و به دنبال برگزاری یک جشن واقعی هستیم.

"کونوک هویی" اظهار کرد: برای ما همکاری‌های اقتصادی میان ۲ کشور بسیار مهم است؛ما نیز معتقدیم که همکاری‌های اقتصادی در سطح قابل قبولی نیست از این رو کمیسیون مشترک و مراوده کارآفرینان میان دو کشور می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به ظرفیت اصفهان در حوزه گردشگری گفت: در زمینه گردشگری نیز به دنبال توسعه روابط با اصفهان هستیم و این روابط می تواند بسیار راهگشا باشد؛ من همیشه در حوزه گردشگری از اصفهان تعریف و سعی می‌کنم با توجه به فرهنگ غنی اصفهان این شهر تاریخی را به مردم کشورم معرفی کنم.

سفیر ویتنام در ایران ادامه داد: اصفهان شهر سرسبز، بزرگ، زیبا و فعالی است از طرفی معتقدیم اصفهان شهر بازرگانی و کار است.

وی عنوان کرد: مقامات شهر "هو شی می" در کشور ما مایل به برقراری ارتباطات بیشتر با اصفهان هستند و اگر اعلام آمادگی کنید زمینه‌های این ارتباط را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، در سفری که نایب رییس مجلس ویتنام به اصفهان داشتند پیشنهاد خواهرخواندگی میان اصفهان و شهر "«هوشی مین" ارائه و در این دیدار بر تقویت این ارتباط تاکید شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha