۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۴:۳۳
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85097724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام یمنی: گزینه‌های زیادی برای مذاکره در زمینه آزادی اسرا روی میز است

تهران-ایرنا- «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی اسیران یمنی یکشنبه شب گفت که کارت‌های زیادی در اختیار داریم که با آن برای آزادی اسرایمان مذاکره کنیم.

به گزارش ایرنا، «عبدالقادر المرتضی» در گفت وگو با شبکه «المسیره» افزود: آزادی سرلشکر اسیر «فیصل رجب» [از فرماندها نیروهای مستعفی] بدون آزادی اسیری از طرف انصارالله انجام شده است.

وی ادامه داد: آزادی این فرد بخشی از موضوع آزادی اسیران انصارالله در موضوع تبادل در آینده نبوده است و ما تمام اسنادی را که این را ثابت می کند در اختیار داریم.

المرتضی گفت که کشورهای متجاوز و مزدوران یمنی آنها نسبت به اسرای خود براساس وابستگی و منطقه‌ای که به آن تعلق دارند، گزینشی عمل می‌کنند.

وی همچنین آمادگی خود را برای اجرای یک توافق جامع به صورتی که همه اسرا در برابر اسرای طرف مقابل آزاد شوند، اعلام کرد، در حالی که طرف مقابل برای این کار آمادگی ندارد.

انصار الله یمن اعلام کرد که روز یکشنبه یک فرمانده نیروهای دولت مستعفی یمن را پس از بیش از هشت سال آزاد کرده است.

گروه انصار الله یمن افزود، عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله، دستور آزادی این فرمانده نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن را داده است.

عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصار الله گفت که با هیأتی از قبائل استان‌های ابین، شبوه و البیضا که اکنون در صنعا هستند، دیدار کرده و دستور الحوثی مبنی بر آزادی رجب را به آنها اطلاع داده است.

شیخ سالم الجنیدی رئیس هیأت مذکور نیز از الحوثی و رئیس شورای عالی سیاسی و دولت به دلیل تصمیم برای آزادی رجب قدردانی کرد و گفت که چنین دیدارهایی که با هدف تقویت برادری و دوستی است، موجب خواهد شد که وحدت را در دل هر یمنی باقی بگذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha