۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۲۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85097687
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه: حق داریم روابط دیپلماتیک را با لهستان قطع کنیم

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۲۰
کد خبر: 85097687
روسیه: حق داریم روابط دیپلماتیک را با لهستان قطع کنیم

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بحبوحه تنش‌ها با لهستان گفت که مسکو حق دارد روابط دیپلماتیک خود را با ورشو قطع کند اما نگران شهروندان روسی ساکن این کشور هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، زاخارووا یکشنبه اظهار کرد: تصمیم‌گیری احساسی، همیشه وسوسه انگیز است. بر این اساس، حق داریم که این کار (قطع روابط با ورشو) را انجام دهیم. آنها سال‌هاست که مبادرت به اقدامات تحریک‌آمیز می‌کنند.

وی تاکید کرد: اما چه کسی از چنین تصمیم‌هایی زیان می‌بیند؟ مردم، شهروندان. منظورم شهروندان لهستانی نیست. بلکه منظورم شهروندان خودمان است که در آن کشور زندگی و کار می‌کنند.

مقامات لهستانی صبح روز شنبه ساختمان مدرسه سفارت روسیه در ورشو را به زور تصرف کردند. مسکو تاکید کرد که پاسخ سختی به این اقدام خواهد داد.

این در حالی است که سرگئی آندریف سفیر روسیه در ورشو هفته گذشته به اسپوتنیک گفت که دادستانی لهستان پولی را از حساب های سفارت روسیه و نمایندگی تجاری توقیف کرده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هشدار داد: ورشو باید منتظر پاسخ مسکو نسبت به توقیف پول حساب‌های نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه در لهستان باشد.

چند روز پیش از آن، لهستان در اقدامی دیگر به همراه کشورهای بالتیک (لیتوانی، لتونی و استونی) خواستار حذف گازپروم بانک (شرکت خدمات مالی و بانکداری روسی) از سیستم بین‌المللی سوئیفت از سوی اتحادیه اروپا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha