۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۲۵
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85097531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: ساخت مسکن کارگری در قزوین مورد حمایت قرار می‌گیرد

قزوین -ایرنا - استاندار قزوین گفت: ساخت و تامین مسکن کارگری از سوی کارفرمایان در قزوین مورد حمایت مدیریت ارشد استان و دستگاه های ذیربط قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز یکشنبه در دیدار با اعضای تشکل های کارگری قزوین که به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد به مطالبات تشکل های کارگری قزوین در این نشست اشاره کرد و گفت: برخی از مباحث طرح شده نظیر حقوق و دستمزد، قوانین کارگری، امنیت شغلی و موضوعات مربوط به تشکل ها موضوعات ملی هستند اما برای پشتیبانی از تشکل ها در این خصوص آماده همراهی و کمک به تحقق اهداف آنها هستیم.

وی ادامه داد: برخی موضوعات طرح شده نیز مانند مسکن کارگری در حوزه اختیارات استان قرار دارد و به کارفرمایان گوشزد شده تا در صورت مشارکت و آمادگی در تامین و ساخت مسکن برای کارگران شان حمایت و تسهیل گری های لازم از سوی مدیریت استان و دستگاه های ذیربط در دستور کار قرار می گیرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه متقاضیان مسکن کارگری باید توجه داشته باشند که قسمتی از منابع ساخت خانه را باید از محل دارایی ها و پس انداز خود تامین کنند،افزود: در حوزه ساخت مسکن ارزان قیمت، زمین به شکل رایگان از سوی دولت تامین می شود و با برآورد قیمت تمام شده هر واحد مسکونی در حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات درنظر گرفته می شود و همین مقدار نیز و یا کمی بیشتر هم باید آورده متقاضیان باشد.

وی ادامه داذ: بنابراین این تصور که افراد متقاضی مسکن ارزان قیمت در طی بازه مثلا ۲ ساله باید ماهانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون قسط بپردازند نادرست و اشتباه و البته غیرمنطقی است بلکه این رقم آورده متقاضیان از محل دارایی و سرمایه ها و پس انداز آنان برای خانه دار شدن است.

اعلایی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه وزن اقتصاد قزوین نسبت به خاک و جغرافیا، مساحت و جمعیت استان سنگین است،افزود: قزوین یک درصد مساحت و جمعیت کشور را داراست اما چندبرابر آن در اقتصاد و تولید کشور سهم دارد و به همین تناسب شاهد اثرگذاری تشکل های کارگری استان در سطح ملی هستیم که جای خرسندی دارد.

بازدیدهای سرزده از شعب تامین اجتماعی برای نظارت بر خدمات دهی به کارگران و افراد تحت پوشش

استاندار قزوین در ادامه بر خدمات رسانی مطلوب و شایسته و در شان کارگران از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و واحدهای مختلف تامین اجتماعی به کارگران شد و گفت: کیفیت خدمات رسانی این دستگاه ها به این قشر وباید افزایش پیدا کند.

اعلایی اضافه کرد: باید بازبینی در فرایندهای کاری دستگاه های یاد شده مورد توجه باشد و افراد مسوول و پشت میزنشین نگاه جانبدارانه به مراجعه کنندگان داشته باشند نه اینکه دنبال راهی باشند که به درخواست آنها پاسخ رد بدهند.

استاندار قزوین اظهار کرد: برای نظارت بر نحوه خدمات تامین اجتماعی به افراد تحت پوشش که اکثریت آنان را کارگران شریف و زحمتکش و خانواده آنان تشکیل می دهند بازدیدها و سرکشی های سرزده در دستور کار قرار دارد.

اعلایی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حمایت از جامعه کارگری و توجه به مطالبات این قشر جدی است،افزود: اتفاقات سال گذشته در حوزه افزایش دستمزد که بی سابقه بود و با پیگیری های تشکلات کارگری و همراهی دولت رقم خورد گواهی بر این ادعاست.

استاندار قزوین با بیان اینکه نگاه نظام جمهوری اسلامی به حوزه کار و کارگر نشات گرفته از مبانی و آموزه های دینی است،افزود: معتقدیم هرجا که حرفی از تولید و ارزش افزوده مطرح است بدون شک نیروی انسانی و کارگر در آن دارای نقش مهم و اساسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha