۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۳۹
کد خبر: 85097483
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

سدمعبر دستفروشان در ری؛ از تذکر لسانی تا ساماندهی

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۳۹
کد خبر: 85097483
سدمعبر دستفروشان در ری؛ از تذکر لسانی تا ساماندهی

شهرری - ایرنا - دستفروشی علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن سیمای شهری، منجر به سد معبر شده و تردد عابران و خودروها را نیز با مشکل روبرو کرده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معضل دستفروشی و سدمعبر که به واسطه این شغل کاذب در معابر ایجاد می شود علاوه بر اینکه صدای کاسبان محلی که مالیات می دهند را درآورده، منجر به تصویر نامطلوب در شهر، تنگی معابر و ترافیک در شهر ری شده است.

البته این مشکل فقط مربوط به ری نیست و شهرها و کلانشهرهای ایران را تحت تاثیر قرار داده است و در این راه متولیان امر و مسئولان مدیریت شهری دست به ساماندهی دستفروشان می زنند.

گاه و بیگاه در شبکه های اجتماعی تصاویر و فیلم هایی از درگیری نیروهای شهرداری شهرهای مختلف با دستفروشان منتشر می شود و این تصاویر دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

شهرداری تهران طی سالیان اخیر دست به ساماندهی دستفروشان زد و با جانمایی مکان های چون پاساژ پروانه و پل طبیعت تا حدی این معضل را رفع کرد اما در مناطق جنوبی و مرکزی شهر به ویژه در ری دستفروشی و سد معبر به امری بدل شده است.

سدمعبر دستفروشان در ری؛ از تذکر لسانی تا ساماندهی

در این راستا طی روزهای گذشته مسئولان فرمانداری و مدیریت شهری ری به جمع این دستفروشان رفتند و پای درددل آنها نشستند.

گو اینکه این بار به تذکر لسانی بسنده کردند اما تاکید کردند که ساماندهی دستفروشان و مقابله با این پدیده در دستور کار آن ها است.

اتمام حجت مسئولان ری با دست فروشان

مسئولان محلی و مدیریت شهری ری ظهر نهم اردیبهشت امسال با حضور میدانی در سطح شهر به دست فروشان و وانتی‌هایی که سد معبر کرده بودند تذکر زبانی دادند و اتمام حجت کردند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه ری در راستای اجرای این طرح به خبرنگاران گفت: طی شکایات مکرر شهروندان نسبت به رفع معضل سدمعبر به مسئولان ذیربط تصمیم بر این شد که اقداماتی در این زمینه انجام شود و طی هماهنگی با مراجع قضایی احکامی برای جمع آوری و ساماندهی این گونه کسب و کارها صادر شد.

مهدی قهرمانی با اشاره به ۲ مرحله ای بودن این طرح ادامه داد: در مرحله اول به تذکر لسانی بسنده شد و به آنها گفته شد که نباید در خیابانهای اصلی شهر بساط فروش میوه و دیگر اجناس شده و باعث ایجاد ترافیک شود.

قهرمانی با اشاره به اجرای مرحله دوم این طرح بیان کرد: اگر این افراد به تذکرات ما گوش دادند و دیگر در این نقاط حساس و پر تردد شهر سد معبر نکردند و به خیابانهای فرعی اطراف به کسب و کار خود پرداختند که قدردان هستیم و حتی این آمادگی را داریم که در میدان های تره بار غرفه هایی را به آنها بدهیم.

او این را هم تصریح کرد: در مرحله دوم به این کسبه دیگر تذکری نخواهیم داد و اجناس آنها هرچیزی که باشد، جمع آوری خواهد شد؛ همچنین بعد از تشکیل صورت جلسه، اموالشان به مراجع قضایی تحویل داده می شود تا برای پس گرفتن اموال خود مراحل قانونی را طی کرده و نسبت به پس گرفتن آنها اقدام کنند.

این مسئول اضافه کرد: ۲۴ ساعت به این افراد وقت دادیم که با مراجعه به شهرداری برای ساماندهی اقدام کنند، در غیر اینصورت خودروی آنها توقیف و پرونده قضایی تشکیل می شود، البته ما راضی به این کار نیستیم و امیدواریم این افراد ار این فرصت استفاده کنند.

دستفروشان ری ساماندهی می شوند

در تازه ترین تحول نیز سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ تهران گفت که رسیدگی به خواسته‌های شهروندان از مهمترین اولویت مدیریت شهری این منطقه است و در راستای ساماندهی دستفروشان در معابر و میادین اصلی، با حضور معاون فرماندار شهرری، نمایندگانی از دادستانی ری، شهرداری منطقه ۲۰، نیروی انتظامی شهرری و پلیس راهور منطقه ۲۰ ضمن بازدید از معابر و میادین اصلی طرح تذکر لسانی به دستفروشان و مراکز تجاری که سدمعبر کرده بودند، اجرا شد.

سدمعبر دستفروشان در ری؛ از تذکر لسانی تا ساماندهی

ناظم رضوی افزود: در این طرح به دستفروشان معابر اصلی از جمله میدان شهید غیبی، میدان نماز، بلوار امام حسین(ع)، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، خیابان ۲۴ متری و خیابان حرم تذکر داده شد و با مهلت ۲۴ ساعته براساس دستور دادستان شهرستان ری، دستفروشان جمع آوری و ساماندهی می‌شوند.

او با بیان اینکه رفع سدمعبر معابر اصلی به منظور جلب رضایت شهروندان در اولویت قرار دارد، افزود: با توجه به افزایش مشکلات ناشی از سدمعبر در معابر اصلی و گزارش‌های متعدد مردمی از مزاحمت‌های پیشروی واحدهای صنفی در پیاده‌روها و سدمعبر بساط فروشان و وانت‌بارها در سطح خیابان‌های پرتردد، برخورد با این متخلفان در دستور کار مسئولان شهری قرار گرفت.

شهردار منطقه ۲۰ با تاکید بر اینکه کلیه متخلفانی که در گشت مشترک دستگاه‌های نظارتی و اجرایی اخطار دریافت کردند باید تا ۲۴ ساعت آینده اقدام به رفع سد معبر کنند، تصریح کرد: بساط فروشان می‌توانند با مراجعه به مراکزی که شهرداری به این منظور پیش بینی (روز بازارها) کرده است، مراجعه کنند تا ساماندهی انجام شود.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha