۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85097456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرگ و میر نوزادان در خوزستان ۷۴ مورد کاهش یافت

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵
کد خبر: 85097456
مرگ و میر نوزادان در خوزستان ۷۴ مورد کاهش یافت

اهواز – ایرنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد ۷۴ مورد مرگ و میر نوزادان زیر پنج سال در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰کاهش داشته است.

دکتر پژمان بختیاری نیا یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامتی در تالار اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: حوزه بهداشت دانشگاه ۷۰ درصد جمعیت استان را پوشش می دهد و در حال حاضر ۹۶۸ واحد بهداشتی و درمانی خدمات ارائه می کنند.

وی افزود: در طی ۲ سال گذشته ۳۵ واحد بهداشتی جدید فعال شدند و ۶۹ پروژه در حال اجرا وجود دارد.

بختیاری نیا ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بیش از چهار میلیون نفر به مراکز بهداشتی استان مراجعه و بیش از ۲۸ میلیون خدمت در مراکز ارائه شد و در سال ۱۴۰۰ بیش از هشت میلیون نفر مراجعه کننده عمدتا برای دریافت واکسن ثبت و ۳۰ میلیون خدمت ارائه شد.

وی گفت: این آمار نشان می دهد در سال ۱۴۰۱ مراجعات واکسن کرونا کاهش و دریافت سایر خدمات افزایش یافت .

رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: ۲۹۲ طغیان ناشی از بیماری های منتقله از آب و مواد غذایی را به موقع شناسایی شد که هریک می توانست زمینه بروز بیماری وبا را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیماری های غیرواگیر مهمترین علت مرگ در خوزستان و کشور است گفت: بیماری های قلبی، عروقی، سرطان، دیابت و حوادث ناشی از حمل و نقل به ترتیب جز مهمترین عوامل هستند.

در این راستا، بیش از ۵۸۰ هزار مورد خطرسنجی انجام شد که بیش از ۱۷ هزار مورد مبتلا به دیابت ، ۳۲ هزار مورد مبتلا به فشار خون و ۳۲ هزار مورد افراد پیش دیابتی شناسایی شدند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha