۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85097370
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک جایگاه سوخت در منطقه حیران آستارا راه‌اندازی می‌شود

آستارا- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان از تلاش‌ها برای ساخت و راه‌اندازی یک جایگاه سوخت در منطقه گردشگری حیران آستارا با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی شکوری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران آستارا گفت: امروز از چند جایگاه سوخت آستارا بازدیدی انجام شد و سپس دیداری نیز با فرماندار این شهرستان برای بررسی بحث تعداد جایگاه‌های سوخت موجود و ظرفیت‌های در حال خدمات‌رسانی منطقه صورت گرفت.

وی افزود: در همین راستا با در نظر گرفتن شرایط حیران که منطقه‌ای گردشگرپذیر است و با توجه به پا پیش گذاشتن یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی، تلاش می‌شود تا برای نخستین‌بار یک مجتمع خدمات رفاهی و جایگاه سوخت خوبی در آن مسیر (جاده آستارا به نمین) راه‌اندازی گردد که خدمات مناسبی به مسافران و مردم عزیز استان گیلان ارایه کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان بیان کرد: همچنین بحث محدودیت کارت‌های سوخت آزاد (بنزین) جایگاه‌ها مطرح شد که در راستای مصرف بهینه و توزیع عادلانه سوخت در جایگاه‌های کل کشور و به ویژه این استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برخلاف مطالبی که در مورد این قضیه مطرح می‌شود، در حال حاضر به ازای هر سکو یک کارت آزاد در اختیار مالکان جایگاه‌های عرضه سوخت قرار گرفته است و هیج محدودیتی به منظور استفاده از آنها برای مردم وجود ندارد.

شکوری اظهار کرد: کارت‌ها برای این است که افراد بدون کارت سوخت که در انتظار صدور کارتشان هستند، تا زمان دریافت کارت شخصی بتوانند از این کارت‌های جایگاهی استفاده کنند؛ اما مردم باید تلاش کنند تا از کارت‌های سوخت شخصی خودشان استفاده کنند.

وی یادآور شد: پس از پایان بنزین سهمیه‌ای یارانه‌دار (۶۰ لیتری)، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور ۱۵۰ لیتر سوخت اضطراری با نرخ آزاد نیز برای کارت‌های شخصی در نظر گرفته است تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان تاکید کرد: باید با فرهنگ‌سازی مردم به استفاده از کارت‌های سوخت شخصی خودشان ترغیب شوند تا بتوانیم به بحث توزیع عادلانه سوخت در کل کشور کمک کنیم.

۲۳۰ جایگاه سوخت شامل ۱۳۰ جایگاه توزیع سوخت مایع بنزین، نفت و گاز در کنار ۱۰۰ جایگاه سی‌ان‌جی در ۹ ناحیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، عرضه سوخت برای خودروهای سبک و سنگین را در نقاط مختلف استان گیلان بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha