۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85097311
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۱۰ هزار نهال توت و سنجد در نهالستان دامغان تولید شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبر: 85097311
۱۱۰ هزار نهال توت و سنجد در نهالستان دامغان تولید شد

سمنان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: ۱۱۰ هزار نهال از نوع سنجد و توت امسال در نهالستان این شهرستان در راستای اجرای طرح مردمی و ملی کاشت یک میلیارد درخت تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر عباسی راد روز یکشنبه به خبرنگاران ابراز داشت: تولید این نهال ها در قالب اجرای طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت در کشور در نهالستان تولید نهال بیابانی حسن‌آباد دامغان تولید شد.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در شهرستان دامغان همزمان با سراسر کشور در مدت چهار سال خبر داد و گفت: سهم استان سمنان ۱۰ میلیون اصله نهال طی چهار سال و بطور متوسط سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال است.

عباسی راد افزود: نهال های تولیدشده در جهت نیل به اهداف بخش های زراعت چوب، احداث بادشکن اطراف مزارع، افزایش سرانه فضای سبز و همچنین جهت توزیع در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری تولید و نگهداری می شود.

وی از تولید ۳۵ هزار نهال گلدانی از نوع تاغ و اتریپلکس و همچنین ۵۰۰ هزار نهال ریشه ای تاغ جهت استفاده در طرح های بیابانزدایی خبر داد و اضافه کرد: این تعداد نهال بیابانی به منظور تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش بادی، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، مهار هجوم ماسه های روان به روستا و سکونتگاه ها و تعدیل آب و هوای منطقه تولید و در طرح های بیابانزدایی مورد استفاده قرار می گیرد.

ایستگاه تولید نهال بیابانی حسن آباد دامغان در سال ۱۳۵۴ به منظور جلوگیری از تهاجم شن های روان به روستاها و اراضی کشاورزی همجوار تأسیس شده که در حال حاضر فعال است و یکی از ایستگاه های مهم در امر تأمین نهال های گلدانی و ریشه ای از قبیل تاغ، گزشاهی، اسکمبیل، قره داغ، و آتریپلکس برای استفاده در استان و حتی استان های همجوار می باشد.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸ و نیم درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و سه و ۶ دهم درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha