استاندار: بوشهر منشا بسیاری از شاخص‌های توسعه روابط ایران و چین است 

بوشهر – ایرنا – استاندار بوشهر گفت: با تدابیر مسئولان جمهوری اسلامی روند توسعه و همکاری این کشور با چین به سرعت در حال توسعه است و استان بوشهر منشاء بسیاری از شاخص‌های توسعه روابط ایران و چین به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده روز یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایندگی انجمن دوستی ایران و چین در بندر بوشهر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از توسعه روابط بین ایران و چین معطوف به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است که مرکز این صنایع در استان بوشهر است.

وی با تقدیر از مسئولان انجمن دوستی ایران و چین در خصوص راه‌اندازی نخستین نمایندگی استانی این انجمن در سطح کشور در استان بوشهر، تصریح کرد: این دفتر و انجمن برای استان بوشهر فرصتی است تا روند کارها با چین سرعت گیرد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: راه‌اندازی دفتر دوستی ایران و چین در بوشهر کمک می‌کند اقدامات عملیاتی و اجرایی را یکی پس از دیگری با سرعت بیشتر در زمینه‌های مختلف انجام شود.

محمدی زاده یادآور شد: مهمترین زمینه‌های همکاری ایران و چین تقویت روابط اقتصادی در بخش نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع پائین دستی، تقویت زیرساخت‌ها، تامین سرمایه و پشتیبانی از حوزه راه آهن است.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن به صنعت گردشگری گفت: استان بوشهر از ظرفیت خوبی برای گردشگری برخوردار است و می‌تواند مقصد گردشگری باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود، افزود: یکی از کشورهای هدف و مصرف‌کننده میگوی پرورشی این استان کشور چین است.

استانداربوشهر با بیان اینکه این استان تولیدکننده ۱۵ درصد خرمای کشور است، گفت: انتظار می‌رود ساز و کار مناسب و فرایند لازم برای تجاری‌سازی محصولات این استان با پایه صادراتی انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha