برای یک هزار و ۹۰۰ زندانی در همدان فرصت شغلی ایجاد شد

همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: پارسال و به دنبال برگزاری دوره های حرفه آموزی در زندان، برای یک هزار و ۹۰۰ زندانی در این استان فرصت شغلی ایجاد شد.

«حسن خانجانی موقر» روز یکشنبه با گرامیداشت هفته کار و کارگر در جمع خبرنگاران بیان کرد: شناسایی استعدادهای فردی و گروهی زندانیان زمینه ای برای تشویق و ترغیب آنان برای فراگرفتن حرفه مناسب است بنابراین در راستای حرفه آموزی سال گذشته ۴۲۱ هزار نفر ساعت دوره اموزشی برای مددجویان برگزار شد.

وی اضافه کرد: ثمره برگزاری این دوره های آموزشی فراهم شدن یک هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی برای زندانیان بود تا بعد از سپری کردن دوران محکومیت بتوانند در شغلی آبرومندانه برای کسب روزی حلال مشغول به کار شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان افزود: شماری از زندانیان با حضور در کارگاه ها و واحدهای تولیدی در زندان از جمله کارگاه میناکاری، معرق کاری، نجاری، آرایشگاه، تهیه غذا، مبل و سبدبافی، فرش بافی و انگشترسازی این حرفه ها را فرا می گیرند تعدادی نیز در واحدهای تولیدی دیگر در خارج از زندان مشغول به کار می شوند.

خانجانی با بیان اینکه دستگاه قضایی حامی بخش تولید است ، گفت: سال گذشته با همیاری زیرمجموعه های مختلف دستگاه قضایی استان ۱۰ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشت همچنین موانع پیش روی ۶۰ کارگاه کوچک و بزرگ برطرف شد تا یک هزار و ۲۷۴ کارگر بیکار نشوند.

دادستان همدان اظهار داشت: کرامت و جایگاه کارگر در اسلام به اندازه ای ارزشمند و قابل ستایش است که نبی مکرم اسلام(ص) بر دستان کارگر بوسه می زدند چراکه دستان کارگر گرداننده اصلی چرخ های تولید و توسعه کشور است.

خانجانی خواستار توجه مسئولان به مطالبات و خواسته های این قشر شد و افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران عنوان کردند که «بیکاری منشاء فساد است» که آمارها و پرونده های موجود در دستگاه قضایی نیز مؤید این مطلب است و ریشه عمده آسیب های اجتماعی را باید در بیکاری جست.

وی اضافه کرد: جلسات اختصاصی متعددی با تولیدکنندگان برای چاره جویی و ارایه راهکار قانونی با هدف حل مشکلات این واحدها و جلوگیری از بیکاری کارگران به همت دستگاه قضایی استان برگزار شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha