۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85097199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۶۰۰ زندانی در البرز به زمره هنرمندان صنایع دستی پیوستند

کرج - ایرنا - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ مددجوی ندامتگاه های این استان با فراگیری آموزش های لازم به زمره هنرمندان صنایع دستی کشور پیوستند.

به گزارش ایرنا، یحیی دارایی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: برای آموزش این مددجویان ، سال گذشته تعدادی از مربیان و استادان صنایع دستی البرز در زندان های مستقر در این استان حضور یافتند و آموزش های لازم را به مددجویان ارائه دادند.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها با هدف توانمندسازی زندانیان برای اشتغالزایی و کسب درآمد حین تحمل حبس و پس از آزادی از زندان ارائه شده است.
به گفته دارایی، آموزش‌های صنایع دستی در رشته‌هایی مانند سفال، قلاب بافی، چرم، گلیم و چلنگری ارائه می‌شود و هنرجویان پس از فراگیری دوره آموزشی می‌توانند گواهینامه معتبر از اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز دریافت کنند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: سال گذشته نیز ۱۸۰ کارت شناسانی در زمینه هنرمندی صنایع دستی برای زندانیان استان البرز صادر شد.

اکنون چهار زندان کشور در البرز مستقر است که ۲ زندان آنها زیر نظر اداره کل زندان های تهران و ۲ زندان دیگر زیر نظر اداره کل زندان های البرز اداره می شود.

استان البرز دارای هشت هزار هنرمند در ۷۵ رشته صنایع دستی است که هنرمندان این استان سال گذشته با صادرات ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار محصول به کشورهای مختلف جهان ، رکورد صادرات صنایع دستی استان را پس از چند سال شکستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha