۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85097198
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لرستان پایلوت کارگروه ستاد تسهیل کشور شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبر: 85097198
لرستان پایلوت کارگروه ستاد تسهیل کشور شد

خرم آباد - ایرنا - دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: استان لرستان به عنوان پایلوت کارگروه ستاد تسهیل در کشور معرفی شد تا از این طریق دلایل رکود واحدها، راهکارهای عملی برای برون رفت از مشکلات و تغییر برخی قوانین احصا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا "محمدباقر آقاعلیخانی" روز یکشنبه در حاشیه جلسه کارگروه ستاد تسهیل استان افزود: ۶۱ درصد واحدهای معرفی شده به کارگروه ستاد تسهیل در سراسر کشور و لرستان مشکل بانکی دارند و پس از آن مواردی مانند تامین اجتماعی، تحریم و مالیات در رده های بعدی قرار دارد.

وی افزود: تصمیم بر این شد به منظور ارائه کار تحلیلی و راهکار در سراسر، لرستان به عنوان پایلوت معرفی شود تا به تحلیل اطلاعاتی دست یابیم و برای واحدهایی که قابلیت احیا ندارند تصمیمات درست اخذ شود و وقت و انرژی دستگاه ها برای این واحدها هدر نرود.

وی شناسایی طرح های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را یک اولویت ستاد تسهیل برشمرد و گفت: با پایلوت شدن لرستان، اختیارات سطح ملی بر استان متمرکز و پیگیری برای تخصیص اعتبار نیز انجام می شود که تحقق این موارد بستگی به استخراج اطلاعات توسط استان دارد.

آقا علیخانی لرستان را منبع عظیم انرژی و نیروی انسانی توانمند دانست و اظهار داشت: فضای کارخانه پارسیلون بسیار عالی است و می توان صنعت دیگری در این منطقه فعال کرد.

وی تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲ هزار مصوبه توسط ستاد تسهیل استان ثبت شد که بیش از ۱۵ هزار مورد اجرا شده و و بیش از چهار هزار مصوبه در حال اجرا است و تحلیل عدم اجرای حدود ۱۰ درصد از مصوبات در دست اقدام می باشد.

وی همچنین با تاکید بر راه اندازی و تقویت شرکت های فنی و مهندسی در کشور ادامه داد: شناسایی قوانین مزاحم تولید باید در دستور کار لرستان قرار بگیرد تا بر اساس ماده ۶۱ قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه و اصلاح شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha