۲ میلیارد تومان یارانه بلاعوض به باغداران شاهرود پرداخت شد

شاهرود - ایرنا - رییس واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شاهرود گفت: ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون تومان یارانه بلاعوض در سال ۱۴۰۱ به باغداران این شهرستان پرداخت شد.

ملیحه راحتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح باغ‌های شهرستان شاهرود ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بارور آن سالانه ۲۲۷ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان یارانه به منظور اجرای طرح ساخت باغ و کشت گیاهان دارویی در زمین‌های شیب‌دار پرداخت شد، ابراز کرد: این میزان یارانه به ۳۹۵ بهره‌بردار در سطح ۴۴۵ هکتار از باغ‌ها تعلق گرفت.

پرداخت ۶۸۴ میلیون تومان کمک بلاعوض بابت نهال به باغداران شاهرود

رییس واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شاهرود با اشاره به پرداخت ۶۸۴ میلیون تومان یارانه نهال (کمک بلاعوض) در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: این یارانه بابت نهال‌های خرما، انگور، گردوی پیوندی، گل محمدی، نهال پایه رویشی، سنجد و انجیر استهبانات به باغداران شاهرود پرداخت شد.

وی ادامه داد: بخشی از این یارانه بابت سرشاخه کاری انگور، گردو، سیب، پسته و همچنین بررسی طرح سازگاری ارقام گردوی پکان، طرح مقایسه ارقام بلوبری، ساخت و اجرای طرح آزمایشی گوجی بری پرداخت شد.

راحتی با بیان اینکه طرح آزمایشی کشت گیاهان دارویی کم آب بر نیز اجرایی شد، ابراز کرد: زنجبیل، اسطوخدوس، جنسینگ، سیاه‌دانه، رازیانه، رزماری و زوفا در اجرای این طرح مورد آزمایش قرار گرفت.

وی از توزیع ۱۸ هزار و ۲۶۰ کیلوگرم پیاز زعفران و سه هزار و ۳۰۰ کیلوگرم موسیر بین باغداران شاهرود خبر داد و افزود: این میزان پیاز زعفران و موسیر به صورت رایگان در اختیار باغداران و کشاورزان قرار گرفت.

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی است که از این میزان ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن باغ می‌باشد.

به گزارش ایرنا، ۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین‌های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha