۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85097178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال بودجه یگان حفاظت محیط زیست دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است

گرگان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بودجه تجهیز این یگان برای سال ۱۴۰۲، دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده در حالی که سال قبل دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال جذب کرده است.

به گزارش ایرنا سرهنگ جمشید محبت‌خانی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در گرگان، اظهار کرد: افزایش بودجه یگان حفاظت محیط زیست براساس طرحی بوده که از سه سال قبل اجرایی شده است.

به گفته وی امسال اختصاص بودجه سالانه برای یگان حفاظت محیط زیست علاوه بر تهیه تجهیزات انفرادی محیط بانان از جمله پوشاک، کفش و کوله پستی، برای خرید تجهیزات اطفای حریق و خودرو هزینه می‌شود.

سرهنگ محبت‌خانی با اشاره به این که تامین خودرو محیطبانی اولویت یگان حفاظت محیط زیست در سال جاری است، بیان کرد: تمام تلاش بر این است که خودرو مورنیاز محیطبانان تامین شود.

وی یادآور شد: مجوز واردات ۱۰۰ دستگاه خودرو مناسب محیطبانی از محل تولید خارجی اواخر سال قبل از دولت دریافت شده و پیگیر عملیاتی شدن آن هستیم.

وی گفت: سرمایه‌گذاری درحوزه هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست جزو برنامه اصلی سال ۱۴۰۳ است.

بودجه یگان حفاظت محیط زیست دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ است

لزوم همراهی دستگاه‌ها در جذب محیطبان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اکنون هشت هزار پست سازمانی برای بکارگیری محیط‌بان در این سازمان وجود دارد که نزدیک به چهار هزار نفر آن معادل ۵۰ درصد، پُر شده و بقیه بلاتصدی و نیاز مبرم به تکمیل آن است.

سرهنگ محبت‌خانی ادامه داد: اکنون برای پُر کردن خلا کمبود محیط‌بان در شهرستان‌ها، محیطبانان باید دو برابر وظیفه محوله، کار می‌کنند.

وی یادآور شد: امسال برای جذب ۳۷۰ محیط‌بان مجوز از سازمان امور اداری و استخدامی دریافت شد ولی به دلیل تامین نشدن اعتبار مالی آن توسط دستگاه مرتبط، از آزمون پیشرو (سه ماه نخست امسال) بازمانده است.

وی خواستار همکاری دستگاه مربوطه برای تامین اعتبار مالی استخدام محیط‌بان در سازمان حفاظت محیط زیست شد.

دنبال ایجاد شرایط خاص برای دفاع از محیط‌بان

سرهنگ محبت‌خانی با اشاره به اینکه قانون به‌کارگیری حمل سلاح از سه سال قبل تصویب شده در مجلس شورای اسلامی را داریم، گفت: در این قانون، پیگیر اضافه شدن بندی بوده تا به محیط‌بان اجازه داده شود، جان خود، همکار و امنیت ساختمان محیط‌بانی در برابر فرد یا افراد مسلح وارده شده به مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفظ شود.

وی خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از محیط‌بان شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از امروز (یکشنبه) به مدت دو روز برای شرکت در آیین بهره‌برداری از تجهیزات اطفای حریق در گرگان، دیدار با شماری از خانواده معظم شهدا محیطبان و جانباز، قدردانی از فعالان حوزه پیشگیری و اطفای حریق، رونمایی از تندیس محیط ان شهید«تاج‌محمد باشقره» و نشست قرارگاه منطقه‌ای پیشگیری و اطفای حریق در محل پارک ملی گلستان به این استان سفر کرده است.

استان مرزی و شمالی گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارای ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات و ۲۰ هزار هکتار ساحل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha