۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 1021
کد خبر: 85097103
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

مدیر منطقه نفتی تربت حیدریه: سهمیه بنزین آزاد کارت های سوخت قابل ذخیره نیست

تربت حیدریه - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه تربت حیدریه (جنوب خراسان رضوی) گفت که سهمیه بنزین آزاد کارت های شخصی سوخت قابل ذخیره نیست.

جواد بلندی امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هر کارت شخصی سوخت ماهیانه از ۶۰ لیتر بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومان و ۱۵۰ لیتر بنزین با نرخ سه هزار تومان برخوردار است که در ابتدای هر ماه شارژ می شود.

وی اضافه کرد: بیشتر کاربران و مردم به اشتباه تصور می کنند در صورت استفاده نکردن از بنزین سه هزار تومانی سهمیه آنها در کارت ذخیره شده و برای ماههای بعدی قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه دارنده هر کارت سوخت می تواند پس از مصرف ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی تا سقف ۱۵۰ لیتر از بنزین سه هزار تومانی هم استفاده کند، گفت: سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای ماههای بعد قابل ذخیره است اما این موضوع در خصوص بنزین سه هزار تومانی صدق نمی کند که یکی از دلایل آن برنامه شرکت نفت برای کنترل و مدیریت مصرف سوخت است.

وی در خصوص گلایه برخی جایگاهداران عرضه سوخت و نیز مشتریان آنها از پدید آمدن صف به سبب کاهش کارت های آزاد جایگاهها گفت: تمام جایگاههای عرضه سوخت در سطح ۱۰ شهرستان مرکزی و جنوب خراسان رضوی که تحت پوشش منطقه نفتی تربت حیدریه قرار دارند از کارت آزاد برخوردارند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه با یادآوری اینکه در هر جایگاه عرضه سوخت حداقل یک کارت آزاد وجود دارد و محدودیتی در ارائه بنزین به مردم نیست، افزود: قبلا به ازای هر نازل یک کارت سوخت وجود داشت که پس از اجرای طرح ساماندهی تعداد آن به ازای هر سکوی جایگاه کاهش یافت بنابراین ممکن است در یک سکو ۱۰ نازل با یک کارت وجود داشته باشد که به نسبت گذشته عدد کمتری است.

بلندی افزود: اگر در جایگاهی بصورت موقت صف ایجاد می شود دلیل آن تقاضای همزمان چند مشتری برای استفاده از کارت آزاد جایگاه است حال آنکه احتمالا برخی از این مشتریان دارای کارت سوخت شخصی هستند ولی از آن به هر دلیلی استفاده نمی کنند.

وی اظهار کرد: ساماندهی کارت های سوخت طرحی سراسری و با هدف بهبود نظام توزیع فرآورده‌های نفتی و پیشگیری از قاچاق سوخت در سطح کشور به مرحله اجرا درآمده‌ است و انتظار می رود هموطنان با آن همکاری کنند.
وی تصریح کرد: دارنده وسایط نقلیه فاقد کارت هوشمند سوخت می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ نسبت به ثبت نام و دریافت آن طی برنامه زمان بندی اقدام کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تربت حیدریه گفت: اصلی ترین دلیل ساماندهی کارت های آزاد جایگاههای عرضه سوخت جلوگیری از انحراف توزیع و قاچاق کالا است و ربطی به مسائل دیگر ندارد و اینکه عده ای از آن برداشت گرانی بنزین را دارند صحیح نیست چراکه در قانون بودجه امسال پیش بینی و مصوب نشده است.

بلندی افزود: تفاوت نرخ فرآورده های نفتی با کشورهای همجوار باعث قاچاق بویژه در نقاط مرزی کشور شده است و ساماندهی کارت های آزاد جایگاهها دست کم می تواند بخشی از ارسال سوخت به خارج مرزها را کنترل و جلوگیری کند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که از طریق ۴ ناحیه مرکزی ، گناباد، خواف و کاشمر؛ شهرستان های مه‌ولات، زاوه، رشتخوار، خلیل‌آباد، کوهسرخ و بجستان را تحت پوشش دارد.

تاسیسات و انبار نفتی تربت حیدریه که از سال ۱۳۳۹ به خط لوله سراسری نفت ایران متصل است با بهره مندی از ناوگان حمل و نقل با ۳۱۴ نفتکش علاوه بر شهرستانهای مرکزی و جنوب خراسان رضوی به استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز سوخت رسانی دارد.

منطقه نفتی تربت حیدریه همچنین با برخی کشورهای شمال شرق ایران سواپ نفتی (مبادله) دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha