سینماهای آذربایجان غربی برای معلمان رایگان شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام رییس شورای آموزش و پرورش استان همزمان با روز معلم (۱۲ اردیبهشت) به صورت رایگان و در طول هفته گرامیداشت مقام معلم به صورت نیم بها فیلم‌های اکران شده در سینماها را تماشا کنند.

علی مطهری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش و دستور استاندار آذربایجان غربی بازدید از موزه‌های استان نیز در این روز برای فرهنگیان رایگان است.

وی با اشاره به اینکه معلمان می‌توانند در طول هفته جاری از خدمات سازمان اتوبوسرانی نیز به صورت رایگان بهره مند شوند، افزود: اجرای رایگان دوره شهروند الکترونیک هم برای فرهنگیان توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

مطهری با اشاره به اینکه به دستور استاندار آذربایجان غربی استفاده از اماکن ورزشی و استخرها نیز در طول هفته گرامیداشت مقام معلم با هماهنگی انجام شده همراه با تخفیف ویژه است، اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مقرر شد از دهیارانی که در کسوت معلمی در روستاهای زیر ۵۰ نفر جمعیت فعال هستند، تجلیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اضافه کرد: بهزیستی استان نیز در اقدامی مطلوب در این ایام از معلمان فعال در مدارس استثنایی تجلیل خواهد کرد.

وی با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس آذربایجان غربی ادامه داد: تجلیل از خانواده‌ شهدای فرهنگی، معلمان نمونه استان و منتخب کشوری، دیدار و عیادت از فرهنگیان دارای بیماری خاص و پیشکسوتان، حضور در مزار شهدا و دیدار مدیران آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در استان و امامان جمعه در شهرستان‌ها و حضور پر شورتر از همیشه در میعادگاه‌های نماز جمعه از برنامه‌هایی است که در هفته گرامیداشت مقام معلم در کنار سایر برنامه‌ها اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان آذربایجان غربی دارای ۴۰ هزار فرهنگی اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، حق التدریس، سرباز معلم و دانشجو معلم است.

۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت هفته گرامیداشت مقام معطم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha