۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85096988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بدون اغماض با گران‌فروشان بتن آماده در گیلان برخورد می شود

رشت - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشدید نظارت‌ها بر قیمت بتن آماده و شن و ماسه در گیلان خبر داد و گفت: از امروز بدون هیچ اغماضی با گران‌فروشان بتن آماده با اعمال جریمه‌های میلیاردی و تشکیل پرونده‌های تعزیری برخورد قانونی می‌شود.

علیرضا حسینیان با بیان اینکه قیمت جدیدی در گیلان برای بتن آماده مصوب نشده است، به خبرنگار ایرنا گفت: قیمت بتن آماده بدون تغییر همچنان نرخ سال گذشته یعنی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده و عرضه این محصول با قیمت بالاتر از این رقم تخلف محسوب می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان اضافه کرد: برخی گزارش‌های مردمی حاکی از افزایش خودسرانه قیمت عرضه بتن آماده است که برای این گران فروشان پرونده جریمه و تخلف تشکیل و قاطعانه با متخلفان برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در هفت ماه اخیر نرخ مصوب جدیدی برای فرآورده های بتنی ابلاغ نشده است، عنوان کرد: روند قیمت‌گذاری نرخ بتن آماده اینگونه است که پس از پیشنهاد قیمت از سوی تشکل مربوطه به این اداره کل و بررسی کارشناسی از سوی معاونت‌های تخصصی و مقایسه نرخ ها با استان‌های همجوار مراتب در صورت تایید به واحدهای تولیدی بتن آماده جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

حسینیان، افزایش قیمت خودسرانه را موجب ایجاد اختلال در نظم بازار و تخلف آشکار دانست و تصریح کرد: افزایش قیمت شن و ماسه نیز تخلف بوده و با هرگونه افزایش قیمت در این محصول برخورد می‌شود.

وی در خصوص افزایش قیمت شن و ماسه نیز گفت: مکاتبات لازم برای تعیین نرخ شن و ماسه از سوی انجمن صنفی کارفرمایان معدنی و خانه معدن دریافت شده است اما این اداره کل با جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت، این اقدام را غیرقانونی اعلام کرد و در ادامه از انجمن های مذکور خواست از افزایش خودسرانه و غیر قانونی خودداری کنند تا نسبت به بررسی و کارشناسی نرخ‌ها بر اساس موارد درخواستی و نیز استعلام از استان‌های همجورا اقدام لازم انجام گیرد.

پیش از این هم اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان هرگونه افزایش قیمت محصولات بتن آماده و شن و ماسه را تخلف اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید:

افزایش خودسر قیمت بتن آماده و شن ماسه تخلف است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha