رییس کل دادگستری هرمزگان: احکام منجر به حبس حول محور قانون کاهش یابد

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: باید با صدور آرای متناسب تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می‌دهد، از صدور قرارها و احکام منتهی به بازداشت و حبس خودداری شود.

به گزارش ایرنا مجتبی قهرمانی روز یکشنبه در نشست ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان هرمزگان افزود: تأکید رییس قوه قضاییه برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری باعث شده تا یک نهضت عمومی در بخش‌های مختلف ایجاد شود و همه ارکان دستگاه قضایی، کاهش تعداد زندانیان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به کاهش ۱۱و ۷۹ دهم درصدی تعداد زندانیان غایب و فراری هرمزگان در سال گذشته، بر لزوم استفاده از اهرم‌های قانونی برای دستگیری محکومان متواری و زندانیان غایب استان تأکید کرد.

به گفته رییس کل دادگستری استان با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده از تمامی ظرفیت‌های قانونی و همکاری نهادهای مرتبط برای شناسایی محل اسکان و اختفای محکومان متواری و زندانیان غایب استفاده می شود.

قهرمانی استمرار نشست های هماهنگی نهادهای مسئول و مشارکت مؤثر آن‌ها به موازات اتصال سامانه استعلامات و بانک اطلاعاتی محکومان متواری به سامانه‌های قضایی و ثبت احوال و ناجا را در اثربخشی مجازات‌ها و افزایش تبعات متواری شدن محکومان و زندانیان، حائز اهمیت دانست.

رییس شورای قضایی استان تصریح کرد: حتما در خصوص زندانیانی که سابقه غیبت دارند، برای گرفتن تأمین و اعزام به مرخصی در مدت محکومیت سختگیری‌های مضاعفی می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha