۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85096913
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶ مکان ورزشی در کردستان به بخش خصوصی واگذار شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85096913
۶ مکان ورزشی در کردستان به بخش خصوصی واگذار شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: تاکنون ۶ مکان ورزشی دولتی در استان در قالب ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شده است.

حامد جولایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اماکن ورزشی واگذار شده به بخش خصوصی شامل استخر و سالن ژیمناستیک بانه، استخر سقز، استخر قروه، زمین چمن استقلال سنندج و مجموعه ورزشی حجاب سنندج است.

وی با بیان اینکه پنج مورد از این اماکن اکنون در حال بهره‌برداری است، یادآور شد: استخر ورزشی حجاب سنندج در حال ساخت است و حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه به طور میانگین بخش خصوصی می تواند تا ۲۵ سال از این اماکن بهره‌برداری و درآمدزایی کند، ادامه داد: برای واگذاری پیست اسکی بیجار و سالن حجاب مریوان نیز فراخوان داده شده ولی کسی تاکنون متقاضی نشده است.

ماده ۲۷، مجوز واگذاری مجموعه های ورزشی به بخش خصوصی است که سالها به دلیل عدم برخورداری از بودجه، به صورت نیمه تمام باقی مانده است و این امکان را فراهم می کند تا این فضاها به سرعت و با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شود.

جولایی تعداد اماکن ورزشی استان را ۳۱۹ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد اماکن ورزشی در اختیار سایر ادارات دولتی ۱۲۹ مکان و تعداد اماکن ورزشی کلان در بخش خصوصی ۲۱ مورد است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۱ پروژه ورزشی نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این پروژه ها نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: سرانه فضای ورزشی استان در حدود ۷۲ صدم سانتیمتر است که در صورت اتمام پروژه های ورزشی نیمه تمام به حدود ۸۵ صدم سانتیمتر خواهد رسید.

جولایی ادامه داد: زیرسازی پیست دو و میدانی مریوان و کامیاران و همچنین سالن ۱۲۰۰ نفره بانه و هتل ورزش سقز تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

بیش از ۶۷ هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده کردستانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha