۸۴ پروژه بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی در حال ساخت است

بجنورد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: ۸۴ پروژه بهداشتی و درمانی استان با بیش از ۲۰ هزار متر مربع در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، دکتر جواد شاهین فر روز یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه هفته سلامت خراسان شمالی اظهار کرد: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان مرزی رازوجرگلان و ارتقای بیمارستان پورسینای آشخانه از شاخص ترین این پروژه ها است که در راستای رویکرد عدالت در سلامت پیگیری می شود.

وی افزود: بیمارستان ۶۴ تختخوابی رازوجرگلان از نیازهای اصلی این منطقه مرزی محسوب می شود که از سه سال گذشته کلنگ آن بر زمین زده شده است.

شاهین فر ادامه داد: پروژه ارتقای بیمارستان پورسینای آشخانه نیز با ۹۶ تختخواب نیاز منطقه است که اجرای پروژه توسعه‌ای آن به دلایل مختلف فنی و غیرفنی با تاخیر غیرمنطقی مواجهه شده بود اما اخیرا روند اجرای آن از سر گرفته شد.

وی با تاکید بر تسریع در جانمایی بیمارستان فوق تخصص زنان و کودکان در بجنورد، گفت: این پروژه یکی از بزرگترین طرح های درمانی در حوزه زیرساخت های جوانی جمعیت است که باید با همکاری شورای شهر و دیگر نهادهای متولی مکان ساخت آن مشخص شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی افزود: برای ساخت این بیمارستان ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

شاهین فر تصریح کرد: مراکز درمانی این استان جوابگوی حوزه درمان ناباروری و زنان و کودکان نیست بنابراین از فرصت به دست آمده برای ساخت بیمارستان فوق تخصصی کودکان و زنان باید استفاده کنیم.

وی یادآور شد: با اجرای این پروژه های بهداشتی و درمانی استان بی تردید در سال های آینده شاهد رشد چشمگیری در حوزه سلامت خواهیم بود.

اجرای طرح "پزشک خانواده" در سه شهر خراسان شمالی

شاهین فر با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در راستای توزیع عادلانه خدمات سلامت در کشور است، گفت: این طرح به صورت آزمایشی ابتدا در آشخانه، بجنورد و شیروان با همکاری پزشکان، ماماها و بهورزها به اجرا در می آید.

وی افزود: طرح پزشک خانواده شهری برنامه‌ای هدفمند، راهبردی و روشی بسیار موثر در حفظ سلامت مردم، کاهش هزینه و ارتقای نظام سلامت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: این طرح از مهم‌ترین روش‌های بهره‌مندی عادلانه مردم از خدمات سلامت است که موجب ارتقای کمی و کیفی خدمات سلامت می‌شود.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نمایشگاه هفته سلامت خراسان شمالی در قالب ۲۵ غرفه از امروز ۱۰ اردیبهشت به مدت ۶ روز آخرین دستاوردهای حوزه سلامت استان را به نمایش عموم می گذارد.

به گزارش ایرنا، هفته سلامت سال ۱۴۰۲ از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه با شعار «سلامتی برای همه با پزشکی خانواده» برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha