۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85096803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادوات صید غیر مجاز ماهی حلوا سفید در قشم کشف شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85096803
ادوات صید غیر مجاز ماهی حلوا سفید در قشم کشف شد

بندرعباس - ایرنا - سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: گشت یگان حفاظت منابع آبزیان استان، ادوات و وسایل صید غیرمجاز ماهی حلوا سفید در فصل ممنوعیت صید این آبزی در شهرستان قشم کشف کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل شیلات هرمزگان، سروان مهرداد رامش جان با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیرمجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است، افزود: وارد کردن هرنوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

ادوات صید غیر مجاز ماهی حلوا سفید در قشم کشف و ضبط شد

وی تصریح کرد: پیرو تاکید سرپرست شیلات هرمزگان بر مقابله با صید غیرمجاز در راستای ممنوعیت فصل صید حلوا سفید با تلاش یگان حفاظت منابع آبزیان استان در منطقه‌های ساحلی «کانی»، «دوستکوه»، «باسعیدو»، «طبل»، «خوریات بندرخمیر»، «گوران» و «بندر معلم» انجام گرفت.

سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اظهار کرد: اکیپ گشت دریایی یگان حفاظت منابع آبزیان استان ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند شناور نیمه سنگین و چهار فروند گلف سازمانی به اتفاق عوامل دریابانی به حوزه استحفاضی اعزام شدند که در حین گشت زنی ۱۴حلقه طناب، ۲ جفت تخته ترال و ۲ دستگاه تور ترال غیرمجاز حلوا سفید و همچنین تعداد ۲۶۵ طاقه تور منوفلامنت غیرمجاز و سه عدد لنگر بلاصاحب کشف و نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

رامش جان تصریح کرد: ادوات کشف شده ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شیلات جهت تعیین تکلیف و یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع داده شده‌اند.

وی ادامه داد: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

به گزارش ایرنا، ماهی حلوا سفید یا زبیدی دارای ارزش غذایی بالایی است و در جهان مشتریان فراوانی دارد و نام‌ های غیر ایرانی این ماهی Silver pomfret , Butterfisht White pomfret است.

این گونه در خلیج‌ فارس و دریای عمان، اقیانوس هند، اقیانوس اطلس، خلیج بنگال، دریای شرق و جنوب چین، دریای زرد، دریای اندونزی، دریای مدیترانه، اقیانوس آرام پراکنش دارد و تغذیه آن بیشتر از زئوپلانکتون‌ هاست و صید آن به‌ وسیله تور گوشگیر است اما در صید به روش ترال هم صید می‌ شود.

ماهی حلوا سفید یا زبیدی در دهه‌ های اخیر به دلیل صید بی رویه و غیرقانونی آن در معرض انقراض قطعی قرار گرفته است و میزان صید آن در سال های اخیر به شدت کاهش یافته است.

افزون بر ۳۵ هزار صیاد با حدود چهار هزار و ۶۰۰ فروند شناور در آب‌های استان هرمزگان مشغول به صیادی هستند که صیدغیرمجاز تهدیدی جدی برای اشتغال این افراد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha