شهردار تهران برای تعیین سهم دولت در مترو با برخی وزرا رایزنی می کند

تهران - ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری جلسه شهردار تهران با تعدادی از وزرای دولت برای تعیین تکلیف سهم دولت در تامین واگن‌های مترو برای تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهری ایرنا مهدی چمران روز یکشنبه پیش از آغاز جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد.

چمران روز ملی شوراها را گرامی داشت و گفت: ساعت هفت صبح امروز جلسه ای برای مترو برگزار شده که امیدواریم به نتیجه برسد و ارقام پرداخت شود.

چمران افزود: این جلسه با حضور شهردار، تعدادی از وزرا و مدیرعامل بانک شهر برگزار شده است و چشم انتظار پرداخت اعتبار موردنیاز هستیم تا چینی‌ها ساخت واگن ها را آغاز کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: برای جلسه امروز از شهردار تهران دعوت کرده ایم‌ تا درخصوص اقدامات در حوزه حمل و نقل و اعتبارات گزارش ارایه کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه فعالیت تاکسی ها نیز، گفت: تاکسیرانی همواره غیرفعال بودن تاکسی ها را دنبال کرده است تا در ساعات اوج ترافیک به مردم خدمت‌رسانی انجام دهند.

تجمع شماری از کارکنان شرکت کنترل ترافیک تهران

جمعی از کارکنان شرکت کنترل ترافیک تهران مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند

جمعی از کارکنان شرکت کنترل ترافیک تهران مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف موضوعات مطرح شده در خصوص این شرکت شدند.

تجمع کنندگان نسبت به انحلال شرکت کنترل ترافیک تهران و ادغام آن در شرکت رایانه شهر اعتراض دارند.

همچنین یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار ایرنا، گفت: در راستای خواسته هایی که داریم، مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کرده ایم و از اعضای شورا کمک‌ می خواهیم.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران را در دستور کار قرار دادند.

رسیدگی به وضعیت نابه‌سامان تردد اتوبوس‌های راه‌آهن -تجریش

سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی، گفت: خط بی‌آرتی راهن - تجریش که در خیابان حضرت‌ ولیعصر تردد دارد و غالب شهروندان نیز از آن استفاده می‌کنند به طور مستقیم فعالیت ندارد.

وی افزود: این اتوبوس‌ها در ۲ مسیر راه‌آهن- پارک‌وی و از آنجا به میدان تجریش تردد می‌کنند که همین امر موجب معطلی ۴۰ دقیقه‌ای مسافران در ایستگاه پارک‌وی می‌شود.

نجفی گفت: در حالیکه در گذشته اتوبوس‌های این مسیر به صورت مستقیم تا ایستگاه تجریش تردد داشتند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر با اشاره به اینکه از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه نوع اتوبوس‌های سطح شهر تغییر می‌کند و اتوبوس‌های قدیمی جایگزین می‌شود؛ ادامه داد: در این اتوبوس‌ها بخش بانوان از آقایان تفکیک نشده و این موضوع موجب ایجاد مشکلات متعددی شده است.

نجفی همچنین گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل گرما، راه‌اندازی سیستم‌های سرمایشی اتوبوس‌ها ضروری است.

وی از معاون حمل‌ونقل و مدیر عامل شرکت اتوبوس‌رانی خواست نسبت به حل موارد مطرح شده اقدام کند.

عضو شورای شهر در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در شرکت شهربان، اظهار کرد: اگر طبق مصوبه مجلس این افراد مشمول تبدیل وضعیت هستند هرچه‌سریع‌تر اقدامات لازم و قانونی صورت گیرد و اگر هم مشمول نمی‌شوند به‌طور کامل اطلاع‌رسانی شود، چراکه براساس شواهد از مدت‌ها پیش مدارک از این افراد گرفته شده و هیچ پاسخ قاطعی به آنان داده نشده است بنابراین از معاونت برنامه‌ریزی میخواهم پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره این موضوع در جمع خبرنگاران گفت: موضوع شرکت کنترل ترافیک هنوز حل نشده است.

وی افزود: قرار بود بعد از جلسه کمیته هیات منتخب شورا و شهرداری، سئوالاتی را که  کمیسیون حمل و نقل  و ترافیک مطرح کرده است از طریق رئیس شورای شهر به شهرداری تهران برسانند تا ابهامات رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه ابهامات باید پاسخ داده شود،  افزود: ابهامات مربوط به این شرکت شامل دستورات شهرداری تهران است که هم مورد اعتراض شورا  و هم مورد اعتراض پرسنل است.

امانی با بیان اینکه قرار بود، در یک جلسه جواب ها بررسی شود و نظر خود را به رئیس شورای شهر منعکس کنیم، اظهار داشت: تا دیروز صبح سئوالات کمیسیون به شهرداری ارسال نشده بود و در صورت ارسال و پاسخ شهرداری، جمع بندی نهایی در صحن انجام خواهد شد. 

این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: بر اساس توافق های انجام شده، قرار است شرکت کنترل ترافیک به کار خود ادامه دهد و دستورهای مربوط به جابه جایی ها نیز مسکوت باقی بماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha