جذب سوادآموز بیش از تعهد ابلاغی؛ ۹۷ درصد جمعیت هرمزگان باسواد است

بندرعباس - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سهمیه ابلاغی جذب سواد آموز در استان برای سال تحصیلی (۱۴۰۱ -۱۴۰۲)، هفت‌هزار و ۴۱۲ نفر تعیین شد که بیش از هشت هزار و ۵۹۰ نفر معادل ۱۱۵ درصد از این افراد جذب کلاس‌های سوادآموزی شدند.

احمد جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمینه جذب بی‌سوادان در دوره سوادآموزی، سهمیه ابلاغی پارسال سه‌هزار و ۷۷۲ نفر بود که تعداد سه‌هزار و ۳۶ نفر جذب این کلاس‌ها شده و معادل ۸۰ درصد از این سهمیه محقق شده است.

وی بیان کرد: در دوره انتقال نیز حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی به هرمزگان یکهزار و ۸۸۵ نفر بود که تعداد ۲ هزار و ۶۰۱ نفر سوادآموز برابر با ۱۶۴ درصد سهمیه ابلاغ شده جذب کلاس‌های این دوره شدند.

معاون سوادآموزی هرمزگان اظهار کرد: در دوره تحکیم نیز سهمیه ۲ هزار و ۵۵ نفر به هرمزگان ابلاغ شد که بیش از این آمار یعنی ۲ هزار و ۹۵۳ نفر معادل ۱۶۴ درصد در این دوره مشغول به تحصیل شدند.

جعفری ابراز کرد: کلاس‌های سوادآموزی هرمزگان در سال ۱۴۰۱ به صورت تلفیقی و مجموعه‌ای از سوادآموزان هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم بوده است و این کار جهادی با تلاش آموزش دهنده‌ها و کارکنان حوزه سوادآموزی استان اتفاق افتاده است که جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و سازمان نهضت سوادآموزی کشور، همه مطالبات سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به آموزش دهنده ها پرداخت شده و هیچ‌گونه مطالباتی باقی نمانده است.

گفتنی است؛ طبق اعلام معاونت سوادآموزی هرمزگان، ۹۷ درصد از جمعیت این استان باسواد هستند.

سوادآموزی شامل ۱۲ موضوع از جمله سواد خواندن و نوشتن، سواد رسانه‌ای، سواد عاطفی، سواد مالی، سواد تربیتی، سواد ارتباطی، سواد تحلیلی، سواد بوم شناسی، سواد نژادی و قومی و سواد سلامتی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha