۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85096712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار پردیس : ۱۱ مدرسه به ظرفیت آموزشی این شهرستان اضافه می‌شود

پردیس - ایرنا - فرماندار شهرستان پردیس اعلام کرد: بر اساس اعلام شرکت عمران شهر جدید پردیس ۱۱ مدرسه به ظرفیت آموزشی این شهرستان اضافه خواهد شد.

محسن قضاتلو شامگاه شنبه در حاشیه برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان پردیس به خبرنگاران گفت: در فاز اول مقررشد تا چهار مدرسه برای شهریور ماه آماده و تحویل شود و در صورت امکان در بازه زمانی یاد شده مدارس دیگری را هم را هم اضافه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مدارس تحویلی هر یک مشکلاتی دارند که پس از برطرف شدن مشکلات به آموزش و پرورش تحویل خواهندشد.

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به سایر مصوبات نشست، خاطرنشان کرد: در این نشست برای تکریم معلمان به مناسبت روز و هفته معلم برنامه ریزی شد تا بر اساس امکانات موجود از معلمان فعال در شهرستان تقدیر و تجلیل شود.

قضاتلو اظهار داشت: جمعیت شهرستان پردیس رو به افزایش است و با توجه به افزایش جمعیت مشکلاتی در مقاطع تحصیلی و مدارس داریم و در این راستا مقرر شدکه شرکت عمران برای رفع مشکلات بخشی از مدارس را پیش از آغاز سال تحصیلی جدیدبه آموزش و پرورش تحویل دهد.

این مسئول افزود: برای مدارس تحویلی جدید آموزش و پرورش هم باید آمادگی لازم برای ثبت نام، تامین نیروی انسانی و معلم را داشته باشد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: سال گذشته مدرسه ابتدایی فرودسی در فاز ۳ پردیس مشکل ایمن سازی داشت و با توجه به اینکه طی ۶ ماه گذشته این مدرسه فعالیت آموزشی نداشت مقرر شد تا پس از ایمن سازی توسط شرکت عمران فعالیت آموزشی مدرسه در سال تحصیلی جدید از سرگرفته شود.

قضاتلو با اشاره به موضوع سرانه های آموزشی و کمبود مدارس در سطح شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش میزان مدارس مورد نیاز را بررسی و اعلام کند تا با هماهنگی شهرداری و شرکت عمران و استفاده از ظرفت خیران نیازهای آموزشی مرتفع شود.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان پردیس نیز در این نشست گفت: تعیین تکلیف مدرسه فردوسی یکی از نقاط قوت جلسه امروز بود ، این مدرسه طی ۶ ماه گذشته به دلیل نا ایمن بودن ، فعالیت آموزشی نداشت، اعتراضات زیادی داشتیم و آسیب تحصیلی زیادی به دانش آموزان وارد شد.

سید محمد جوادلنکرانی ضمن تبریک روز و هفته معلم به کادر آموزشی شهرستان، اظهار داشت: در حال بررسی امکانات برا ی تقدیر از معلمان در هفته معلم هستیم ، با توجه به اینکه زحمات معلمان ارزشمند و شایسته تقدیر همیشگی است.

وی با بیان اینکه تراکم دانش آموزان در شهر بومهن و پردیس بالا است، افزود: تراکم جمعیت دانش آموزی با تحویل واحدهای مسکن مهر بیش از پیش خواهد شد در حال حاضر بیش از ۴۰ دانش آموز در هر کلاس حضور دارند که برای آموزش به شدت آسیب زا است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بومهن فضایی برای افزایش دانش آموز جدید وجود ندارد.

لنکرانی با اشاره به آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل، یادآور شد: در شهرستان پردیس حدود ۱۳۰ دانش آموز جامانده از تحصیل داریم که در برخی از موارد خانواده ها به دلیل فقر مالی و فرهنگی تمایلی به تحصیل فرزندان ندارند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha