۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۴:۲۱
کد خبر: 85096661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زلنسکی از اقدامات جدی برای برگزاری دادگاه علیه روسیه خبر داد

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از اقدامات جدی که هفته آینده برای برگزاری دادگاهی در رابطه با تجاوزهای روسیه به این کشور انجام می‌شود، خبر داد و مدعی اتخاذ تصمیم‌های تحریمی جدید علیه مسکو شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پراودا، زلنسکی شنبه شب در سخنرانی ویدئویی خود گفت: هفته آینده از نقطه نظر مبارزه ما برای عدالت برای اوکراینی‌ها و مجازات دولت روسیه و همه جنایتکاران جنگی آن بسیار مهم خواهد بود.

وی افزود: ما در حال آماده‌سازی چندین اقدام مهم و اساسی برای تحکیم بیشتر شرکای خود و تشویق آنها برای برگزاری دادگاه جنایات جنگی علیه روسیه و شکست حاکمان مسکو هستیم.

زلنسکی تاکید کرد: اگرچه در حال حاضر روسیه ضعیف شده است اما این برای اوکراین و جهان کافی نیست بلکه مسکو باید پاسخگوی همه اقداماتی که تا به حال انجام داده است، باشد.

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: ما همچنین در حال آماده کردن بسته‌های جدید تحریمی علیه افراد و شرکت‌هایی هستیم که در صنایع نظامی ماشین جنگی روسیه فعالیت می‌کنند یا نهادهای خارجی که تدارکات آنها به روسیه کمک می‌کند تا تجاوز خود را ادامه دهد و تصمیمات ما در این خصوص به زودی علنی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی که در تهیه و تدارک حملات موشکی روسیه علیه اوکراین نقش دارد، در جنایت سهیم است. همه کسانی که موشک‌ها را هدف می‌گیرند و پرتاب می‌کنند، هواپیماها و کشتی‌ها را برای انجام ماموریت‌های جنگی تعمیر و نگهداری می‌کنند و یا اشخاصی که دستور این حملات را صادر می‌کنند؛ همگی تروریست و قاتل هستند و باید مجازات شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha