۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85096488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پل بزرگ شیشه ای یاسوج در سفر دوم رئیس جمهور کلنگ زنی می شود

یاسوج- ایرنا- معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: پل شیشه‌ای یا معلق یکی از پروژه های گردشگری مهم استان در آینده خواهد بود که در سفر دور دوم رئیس جمهور به این استان کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محسن منصوری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح گردشگری پل معلق یاسوج، اظهار کرد: با توجه به طبیعت زیبای یاسوج و خصوصا محل اجرای این طرح پل شیشه ای کاری خوب و ظرفیت مطلوبی است.

وی افزود: در زمینه ارائه تسهیلات برای احداث این پروژه که شامل پل معلق، تله کابین، سورتمه ریلی و غیره است، کمک خواهد شد اما باید این طرح به طور دقیق در خصوص اعتبارات و نقشه طرح بازنگری شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: پل شیشه‌ای یا معلق یکی از پروژه‌هایی است که در حوزه گردشگری می‌تواند بسیار رونق‌آفرین باشد بنابراین باید تجهیز منابع تقویت شود.

منصوری تاکید کرد: قرار است در فاز یک این پروژه تله کابین کلنگ زنی شود و در فاز دوم احداث پل شیشه ای از سر گرفته شود.

وی بیان کرد: طرح‌های گردشگری قابل توجهی در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار دارد که باید نسبت به اتمام کار توجه شود و کارها ناتمام رها نشود.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: زمین مورد نیاز برای طرح‌ها واگذار شود و برای اجرای طرح‌ها زمان در نظر گرفته و در صورت عدم اجرای کار زمین واگذار شده پس گرفته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح گردشگری پل معلق یاسوج به عنوان یک کار فاخر و بزرگ ملی آماده کلنگ زنی در سفر دوم رئیس جمهور است.

سید علی احمدزاده اظهار کرد: این طرح گردشگری در کنار شهر یاسوج پیش‌بینی شده است و راه‌اندازی آن، تحول عظیمی در مرکز استان ایجاد می‌کند.

وی بر همکاری همه دستگاه‌ها برای احداث این طرح فاخر گردشگری تاکید کرد و افزود: این طرح قرار است در سفر آینده دولت به استان کلنگ‌زنی و از تسهیلات سفر بهره‌مند شود بنابراین باید برای رفع موانع و مشکلات پیش‌روی آن تلاش کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبار مورد نیاز این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان است که بخشی از آن از طرف سرمایه‌گذار و بخشی دیگر در سفر دور دوم دولت تامین می‌شود.

احمدزاده عنوان کرد: همه پروژه‌هایی که در سفر دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی می‌شود باید تا پایان عمر این دولت به بهره‌برداری برسد که طرح گردشگری پل معلق هم باید طی این مدت تکمیل و افتتاح شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذار، گفت: تاکید رییس جمهور هم حمایت از سرمایه‌گذاران است بنابراین دستگاه‌ها همکاری لازم را برای حضور سرمایه گذاران در کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه سیاست توسعه‌ را در سطح استان دنبال می‌کنیم، افزود: طرح‌های گردشگری اشتغال به دنبال دارند و با رونق بخش گردشگری می‌توانیم معضل بیکاری جوانان استان را رفع کنیم.

مشاور طرح تله کابین تنگ مهریان هم گفت: این طرح به طول پنج و نیم کیلومتر پیش‌بینی شده است. باقری افزود: فاز اول ۲۰۰ میلیارد تومان که توسط سرمایه گذار تامین می‌گردد و در فازهای بعدی تا ۷۰۰ میلیارد تومان قابل افزایش است. به گفته باقری، تله کابین در تنگ مهریان در فاز اول به طول هزار متر به مرحله اجرا خواهد رفت و پل معلق در فاز دوم با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود. وی ابراز داشت: ورزش‌های ابی، سورتمه، فضاهای رفاهی در این پروژه در نظر گرفته شده است. باقری خاطرنشان کرد: اگر در واگذاری املاک منابع طبیعی تسهیل صورت بگیرد روند اجرایی پروژه سرعت خوبی می‌گیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha