ناظر گمرکات استان بوشهر بر ثبات در روند صدور دستورالعمل‌های اقتصادی تاکید کرد

بوشهر - ایرنا - ناظر گمرکات استان بوشهر با اشاره به اینکه صدور دستورالعمل‌ها، قوانین و بخشنامه‌های لحظه‌ای همواره مشکلایت را برای فعالیت‌های تجاری بخش خصوصی ایجاد می کند، گفت: این قبیل اقدامات موجب از دست رفتن بسیاری از بازارهای صادراتی تجار کشور و استان بوشهر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سلیمانی عصر شنبه در نشست فعالان اقتصادی استان بوشهر با «علاالدین بروجردی» رئیس انجمن دوستی ایران و چین، اظهار کرد: بازرگانان بر اساس قوانین موجود و محاسبه سود و زیان خود با طرف‌های خارجی مذاکره و قرارداد منعقد می‌کنند که تغییر ناگهانی رویه‌ها و اجرای فوری دستورالعمل‌ها باعث می‌شود تا بسیاری از بازارهای تجاری آنها به سادگی از دست برود.

سلیمانی با اشاره به خدمات بدون محدودیت گمرکات استان بوشهر به فعالان اقتصادی در دورترین نقاط این استان، افزود: این مجموعه به عنوان نوک پیکان در خدمات تجاری بوشهر، آماده همکاری با بازرگانان بوشهری و چینی است و از برنامه‌های روابط تجاری ۲ کشور استقبال می‌کند.

بوشهر می‌تواند دروازه ورود گردشگران چینی به ایران باشد

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان بوشهر در ادامه این نشست با اشاره به جمعیت بالای گردشگری کشور چین، گفت: اگر حداقلی از این جمعیت نیز به ایران و استان بوشهر سفر کنند گشایش اقتصادی ارزشمندی حاصل می‌شود.

رسول زارعی اظهار کرد: با این وجود هم‌اکنون حتی یک تابلو به زبان چینی در کشور وجود ندارد که لازم است نیازهای این گردشگرپذیری فراهم شود.

وی با اشاره به سهم بوشهر در مراودات تجاری با کشور چین، افزود: با تلاش‌های مدیریت گردشگری استان بوشهر و همکاری انجمن دوستی ایران و چین، این استان می‌تواند نقشی پررنگ در معرفی کشور به گردشگران چینی داشته و دروازه ورود آنها به ایران باشد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان بوشهر تصریح کرد: ظرفیت‌های استان بوشهر برای ارتباطات با چین در بیشتر ابعاد نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشتر است و این نشست می‌تواند حلقه واسط مهمی برای رفع مشکلات و موانع باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha