۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85096233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی در خراسان شمالی تداوم دارد

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
کد خبر: 85096233
بارندگی در خراسان شمالی تداوم دارد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: بارندگی، روزهای آتی در مناطق مختلف استان تداوم دارد.

مهری هاشمی دوین روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارندگی در استان با ورود سامانه از عصر پنجشنبه گذشته آغاز شد و پدیده غالب روزهای آتی افزایش ابر، افزایش وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

وی افزود: با فعالیت سامانه جدید جوی، بارش باران برای امروز هم پیش بینی شده و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان محتمل است.

وی افزود: با توجه به رگباری بودن بارندگی ها؛ سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی دور از انتظار نیست از این رو مردم از توقف در کنار رودخانه ها خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شبانه روز گذشته باد شدید با سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت اسماعیل آباد در شهرستان اسفراین را درنوردید که بیشترین میزان سرعت وزش باد در استان را داشت.

هاشمی دوین افزود: در این مدت اسماعیل آباد با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرم ترین و کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای ۷.۷ درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه استان گزارش شد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت کمینه دمای بجنورد ۱۲ درجه سانتیگراد و بیشینه دمای آن ۲۴.۵ درجه سانتیگراد گزارش شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارندگی اواخر هفته گذشته خسارات فراوانی در بخش های مختلف استان به بار آورد، در برخی از شهرستان‌ها آسیب به محصولات کشاورزی، راه و پل‌ها را به همراه داشت.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha