۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبر: 85096160
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هند خواستار مبارزه مشترک سازمان همکاری شانگهای با تروریسم شد

تهران- ایرنا - راجنات سینگ وزیر دفاع هند از اعضای سازمان همکاری شانگهای خواست تا همکاری خود برای از بین بردن تروریسم را افزایش دهند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اسوشیتدپرس، وزارت دفاع هند در بیانیه ای سخنان راجنات سینگ وزیر دفاع این کشور را در جلسه یک روزه وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای که در دهلی برگزار شده بود منتشر کرد. در این بیانیه آمده است هرگونه اقدام تروریستی و یا حمایت از آن در هر قالبی جنایتی بزرگ علیه بشریت است.

هند پاکستان را متهم به آموزش شبه نظامیان و گروه های جنگجو جهت جنگیدن برای کشمیر می کند. اتهامی که پاکستان همواره آن را رد می کند. در افغانستان نیز اقدامات جدید طالبان درباره زنان در این کشور از جمله اعمال محدودیت یکی از نگرانی های کشورهای عضو پیمان شانگهای بود.

این سازمان امنیت، تجارت، سرمایه گذاری، حفاظت از محیط زیست، تکنولوژی اطلاعات و تروریسم در منطقه را به عنوان حوزه های کلیدی همکاری مشخص می کند.

وزیر دفاع هند با سرگئی شویگو همتای روس خود نیز در حاشیه این نشست دیدار کرد و درباره روابط نظامی و شراکت صنعتی به بحث و گفت و گو پرداختند. وزیر دفاع هند گفت در این جلسه درباره حضور صنعت دفاعی روسیه برای افزایش تولید داخلی گفت و گو صورت گرفته است. هند تا بیش از ۶۰ درصد خریدهای نظامی به روسیه وابسته است و دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند در تلاش برای آغاز همکاری مشترک با روسیه در راستای توسعه صنعت داخلی است.

وزرای دفاع هند و روسیه همچنین درباره صلح و امنیت منطقه صحبت و بر تعهدات شان برای تقویت شراکت به ویژه در زمینه دفاعی تاکید کردند.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ از سوی کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، قریزستان، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. سپس با عضویت هند و پاکستان گسترش یافت. جمهوری اسلامی ایران نیز در حال پیوستن رسمی به این سارزمان است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha