۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 3009
کد خبر: 85096118
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هشدار نارنجی هواشناسی برای بارش‌های رگباری شدید در استان‌های شرقی

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از بارش‌های رگباری شدید و محلی در استان‌های شرقی و بخشی از غرب کشور طی امروز تا پایان روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش ایرنا و بر اساس هشدار سطح نارنجی، فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی تا روز دوشنبه ادامه دارد.

مخاطرات این سامانه شامل رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت، امروز استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شرق و جنوب سیستان و بلوچستان، غرب خراسان جنوبی، شمال یزد و دامنه و ارتفاعات کرمان را در بر می‌گیرد.

فردا (یکشنبه) نیز در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، شمال سمنان و شرق خراسان شمالی‌ همین شرایط آب و هوایی را خواهیم داشت.

روز دوشنبه نیز در اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، مازندران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال و شرق سیستان و بلوچستان، بارش‌های محلی باران ادامه دارد.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و رخداد تگرگ از مخاطرات این سامانه است.

سازمان هواشناسی به دلیل وزش بادهای شدید موقت نیز درباره خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ هشدار داده است.

احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha