۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85095890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان کسری بودجه امسال پس از ارسال جداول از مجلس مشخص می‌شود

تهران - ایرنا - با توجه به تاکید رییس جمهور بر احصای میزان کسری بودجه امسال پس از تغییرات اعمال شده از سوی مجلس در لایحه بودجه دولت، اکنون رییس سازمان برنامه و بودجه کشور می گوید که میزان کسری بودجه برای تدوین متمم لایحه بودجه ۱۴۰۲ پس از ارسال جداول از سوی مجلس مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در هفته دوم فروردین‌ماه امسال خطاب به سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد که با توجه به نامگذاری امسال به نام «مهار تورم ، رشد تولید» میزان کسری بودجه سریعاً در سه ماهه نخست سال محاسبه شود.

از نکته از آنجا اهمیت دارد که کسری بودجه دولت ها یکی از علل اصلی بروز تورم در کشور است؛ به همین دلیل دولت سیزدهم سال گذشته تلاش کرد تا لایحه ای تراز با منابع قابل تحقق تدوین و مجلس ارسال کند اما در جریان بررسی لایحه بودجه، تغییراتی در لایحه ایجاد شده است که می تواند در نیمه دوم سال سبب بروز کسری بودجه در دولت شود.

در همین راستا، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا، با اشاره به تغییرات احتمالی در لایحه بودجه و میزان کسری بودجه، گفت: پس از ابلاغ جداول هنوز جداول به دست ما نرسیده است تا بتوانیم میزان آن را محاسبه کنیم.

وی همچنین درباره نهایی شدن برنامه هفتم اضافه کرد: بنا داریم تا آخر اردیبهشت آن را به مجلس برسانیم.

در این پیوند مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که نامه ابلاغ جداول کلان و پیوست‌های بودجه ۱۴۰۲ به سازمان برنامه و بودجه از سوی رئیس جمهور نشان می‌دهد که این جداول در فرصت مقرر از مجلس به دولت و سپس به سازمان برنامه ابلاغ شده است.

مجلس در اطلاعیه خود گفته است که قانون بودجه ۱۴۰۲ در ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ به دولت ابلاغ شده و جداول کلان و پیوست‌ها نیز پس از اعمال احکام قانون بودجه، از سوی رئیس مجلس در ۲۷ فروردین به دولت ابلاغ شده است و براساس مستندات موجود، رئیس جمهور نیز این جداول و پیوست‌های بودجه ۱۴۰۲ را در هفتم اردیبهشت به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha