روسیه پایگاه‌های نظامی خود را در آسیای مرکزی تقویت می‌کند

تهران - ایرنا - سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در نشست وزرای دفاع کشورهای سازمان همکاری شانگهای در هند گفت: روسیه آمادگی رزمی پایگاه های خود در قرقیزستان و تاجیکستان را در بحبوحه تلاش های آمریکا برای بازگرداندن حضور در آسیای مرکزی افزایش خواهد داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رسانه های آسیای میانه وزیر دفاع روسیه، تصریح کرد: دربحبوحه تلاش های آمریکا و متحدانش برای بازگرداندن حضور نظامی خود در آسیای مرکزی، روسیه در حال افزایش سطح آمادگی رزمی پایگاه های نظامی خود در تاجیکستان و قرقیزستان است.

شویگو روز جمعه در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در دهلی نو گفت «آمریکا و متحدانش به بهانه کمک به مبارزه با تروریسم در تلاش برای بازگرداندن حضور نظامی خود در آسیای مرکزی هستند. : ما درخواست‌های کشورهای منطقه برای استقرار زیرساخت‌های نظامی را به‌عنوان یک تهدید مستقیم برای ثبات در منطقه سازمان همکاری شانگهای در نظر می‌گیریم.»

وی افزود: ما به نوبه خود آمادگی رزمی پایگاه های نظامی روسیه در تاجیکستان و قرقیزستان و همچنین سایر نیروهای همکاری در برابر تهدیدات احتمالی را تقویت خواهیم کرد.

در عین حال، شویگو خاطرنشان کرد که «کشورهای ناتو با توجه به نتایج حضور بیست ساله در افغانستان و خروج عجولانه شان، مسئولیت بیشتری در قبال وضعیت آنجا بر عهده دارند».

وزیر دفاع روسیه گفت: آنها باید هزینه های مالی اصلی بازسازی پس از جنگ را متقبل شوند.

پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه در تاجیکستان بزرگترین تاسیسات نظامی روسیه در خارج از خاک این کشور محسوب می شود. این پایگاه در دو شهر دوشنبه و باختر واقع شده است. ترکیب آن از واحدهای نظامی مختلف تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha