۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85095796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش قانونگذار برجسته جمهوریخواه به ارعاب افشاگران فساد خانواده بایدن

تهران – ایرنا – رئیس کمیته نظارت و مسئولیت‌پذیری مجلس آمریکا در واکنش به انتشار اخباری در مورد تهدید افشاگران فساد مالی خانواده بایدن، هشدار داد که جمهوریخواهان مراقب هستند که این منابع هدف ارعاب و انتقامجویی قرار نگیرند.

به گزارش ایرنا، جیمز کومر در گفت و گو با شبکه فاکس نیوز خبر داد که در هفته های آتی افراد بیشتری دست به افشای فساد مالی خانواده بایدن خواهند زد.

این سیاستمدار جمهوریخواه هشدار داد که تیم حقوقی بایدن، سیاستمداران دموکرات و رسانه ها افشاگران را ارعاب نکنند.

کومر گفت: جمهوریخواهان مراقبند که افشاگران ارعاب نشده، هدف انتقامجویی قرار نگرفته و حقیقت را بیان کنند.

پیشتر اعلام شده بود که اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در حال تحقیقات درباره احتمال سوء استفاده برادر کوچکتر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و ۸ نفر از اعضای خانواده اش از جایگاه قدرتمند او به عنوان رئیس دولت با انجام معاملات نجومی هستند.

اسناد بانکی که جمهوریخواهان کنگره به تازگی به دست آورده اند نشان می دهد که برخی از بستگان رئیس جمهوری آمریکا، دستمزدی هفت رقمی را از شرکت های انرژی وابسته به حزب کمونیست چین کسب کرده اند.

این پول در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به شرکت حقوقی «اواسکو» (Owasco) متعلق به هانتر بایدن انتقال یافت و سپس در بین اعضای خانواده اش توزیع شد. هانتر بایدن دستکم یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به گروه «لیون هال» شرکت مشاوره ای متعلق به جیمز بایدن در پنسیلوانیا ارائه داد و هالی بایدن عروس بایدن سهمی از آن دریافت کرد.

جمهوری خواهان پس از به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان در سال ۲۰۲۳، رویارویی با کاخ سفید را با هدف قرار دادن اعضای خانواده بایدن رئیس جمهوری دموکرات آغاز کردند که این تحقیقات می تواند مسیر رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را تغییر دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha