بیشترین توسعه زیست‌محیطی هرمزگان در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است

بندرعباس - ایرنا - مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه بعد از دهه ۷۰ بیشترین توسعه زیست‌محیطی این استان در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است، گفت: دولت مردمی با مصوبات سفرهای استانی، بیشترین کمک را به بهبود زیرساخت‌های محیط زیست هرمزگان داشت و بسیاری از چالش‌ها با این مصوبه‌ها برطرف شده است.

حبیب مسیحی تازیانی روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز بندرعباس، افزود: طی ۲ سال اخیر سه پاسگاه محیط‌بانی ساحلی در هرمزگان تکمیل شد و پاسگاه‌های محیط بانی سیریک و میناب نیز شروع به کار کردند که همه این موارد از مصوبات سفرهای استانی بود.

وی اختصاص تمامی اعتبارات یک مرکز پایش در بندر لنگه واقع در غرب استان را یکی دیگر از اقدامات اساسی دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست هرمزگان اعلام و اضافه کرد: این مرکز تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

مسیحی تازیانی ادامه داد : تکمیل پاسگاه محیط‌بانی ساحلی گابریک یکی دیگر از دستاوردهای سفر رییس جمهور به هرمزگان بود و پاسگاه‌های محیط‌بانی مناطق هماگ و رودخانه نیز آماده بهره‌برداری است.

به گفته مدیر کل محیط زیست هرمزگان این مصوبات و اجرای آن‌ها موجب شد این استان از نظر زیرساخت‌های محیط زیستی به شرایط مطلوب برسد.

مسیحی تازیانی اضافه کرد: در تامین تجهیزات نیز دولت سیزدهم نهایت مساعدت با هرمزگان را داشت و ابزار لازم مانند تجهیزات اطفای حریق و دمنده‌ها به تعداد زیاد برای استان تامین شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تصویب مطالعه محاسبه ریالی خسارت آب شیرین‌کن‌ها را یکی دیگر از مصوبات مهم سفر رییس جمهوری دانست که این مطالعه نیز در حال ویرایش نهایی بوده و در سفر بعدی رئیس جمهور به این استان ابلاغ و اجرایی خواهد شد و در درازمدت مهمترین مصوبه برای کمک به اکوسیستم دریایی است.

وی تصریح کرد: به موارد گفته شده باید اختصاص بیشترین سهمیه استخدامی محیط زیست هرمزگان و اختصاص ۳۰ دستگاه موتور سیکلت ویژه محیط‌بانی را نیز اضافه کرد.

مسیحی تازیانی تاکید کرد: با مجموعه اقدامات انجام شده می توان به جرات گفت: بعد از دهه هفتاد بیشترین توسعه زیست محیطی هرمزگان در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان نیز در این دیدار بر ضرورت توسعه همکاری‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوعات زیست محیطی و جایگاه و تنوع اقلیمی و آب و هوایی هرمزگان، ایرنا سهم مهمی از تولید محتوای خود را به محیط زیست اختصاص داده است.

کمیل بهشتیان تصریح کرد: موضوعات زیست محیطی حساسیت‌های خبری ویژه‌ای دارند که در صورت غفلت، می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد و به همین دلیل پیشتازی و انتشار روایت اول چنین رویدادهایی در دستور کار ایرنا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha