۴۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی استان اردبیل پرداخت شد

اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۴۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد های تولیدی و صنعتی این استان در یک سال گذشته پرداخت شد.

رامین صادقی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: پرداخت تسهیلات حمایتی کم بهره از واحدهای صنعتی و تولیدی از محل تبصره ۱۸ با همکاری بانک‌های عامل مورد توجه قرار گرفته و میزان جذب تسهیلات از این محل به ۱۳۶ درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: با توجه به شناور بودن این تسهیلات ۳۶ درصد بیشتر از سهم استان جذب شده است و امیدواریم در سال‌جاری نیز تخصیص این منابع یاریگر واحدهای تولیدی و صنعتی باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به توسعه زیرساختهای بخش صنعت در استان گفت: برای توسعه سرمایه گذاری در استان۹۰ هکتار زمین در یک فاز و ۶۰ هکتار دیگر نیز در فاز بعدی به محدوده شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل افزوده می‌شود. ضمن اینکه امیدواریم با راه‌اندازی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در جلب رضایت صاحبان این واحدها گام‌های مؤثری برداشته شود.

صادقی همچنین از صدور مجوز شهرک دانش‌بنیان در اردبیل خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مجموعه با مجوزهای کشوری می‌تواند زیرساخت‌های حمایتی بیشتری را برای صاحبان این حوزه مهیا کند.

وی افزود: در سال گذشته ۴۲ واحد صنعتی راکد در استان فعال شد و امسال نیز ۴۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان راه اندازی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۹۲ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل فعال است، افزود: فعال کردن واحدهای راکد و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید واحدهای تولیدی و صنعتی از مهمترین اولویت های سازمان صمت است.

صادقی تکمیل زنجیره تولید را از دیگر اولویت‌های مسئولان در استان اردبیل بر شمرد و بیان کرد: تکمیل زنجیره تولید در استان کمک به کاهش خام‌فروشی و افزایش ارزش افزوده محصولات است.

صادقی با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید در حوزه صنعت باعث افزایش اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی منطقه می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره تولید ۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان از جمله در حوزه نساجی، مصنوعات چوبی مانند ام دی اف و پارکت، محصولات فلزی و کامیون سازی، اتوبوس و مینی بوس سازی انجام شده و تلاش می‌شود در آینده نزدیک زنجیره تولید در استان تکمیل شود.

به گزارش ایرنا بخش صنعت در سالهای اخیر روند رو به رشدی در استان اردبیل داشته است به طوری که در رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی بزرگ استان و توسعه بخش معدن با اکتشاف مس در مشگین شهر، سهم این بخش از اشتغال استان به حدود ۳۰ درصد رسیده است و انتظار می رود با توسعه زنجیره تولید بخش معدن سهم بخش صنعت و معدن از اشتغال استان افزایش یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha