۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲:۳۲
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 85095536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار توافق فوری برای حفاظت از نیروگاه زاپوریژیا شد

تهران- ایرنا- رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جمعه شب گفت که فعالیت‌های نظامی در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا افزایش یافته است و خواستار توافق فوری در مورد حفاظت از این نیروگاه شد.

به گزارش ایرنا، رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای گفت: "افزایش حضور و فعالیت نظامی در منطقه بار دیگر بر اهمیت و فوریت توافق بر سر حفاظت از نیروگاه تاکید می کند".

گروسی در ادامه افزود: در این هفته کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی حاضر در ایستگاه بار دیگر پس از اخطار بمباران مجبور به پوشش شدند. در همین حین صدای بمباران از دور شنیده شد و یک مین زمینی در نزدیکی محل نیز منفجر شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که هفتمین حضور چرخشی منظم متخصصان آژانس طبق برنامه در نیروگاه انجام شده است، در ماه آینده دو افسر آژانس بین المللی انرژی اتمی در نیروگاه مشغول کار خواهند بود.

نیروگاه زاپوریژیا که در ساحل رودخانه دنیپرو قرار دارد، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحدها و تولید انرژی است. این نیروگاه در اوایل مارس سال ۲۰۲۲ تحت کنترل روسیه قرار گرفت و از آن زمان به طور مکرر بمباران شده است که نگرانی های بین المللی را در مورد یک حادثه هسته ای احتمالی افزایش داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha