۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۰۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85095481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام روس: دادگاه کیفری بین المللی فاقد استقلال و وجاهت قانونی است

تهران-ایرنا- یک دیپلمات روس روز جمعه گفت که دادگاه کیفری بین المللی برده کشورهای غربی شده است و دیگر برای روسیه معنایی ندارد.

به گزارش جمعه شبر ایرنا از خبرگزاری "تاس", رومن کاشایف یک دیپلمات روسیه در سازمان ملل به این خبرگزاری گفت: از نظر روسیه، دادگاه کیفری بین المللی دیگر در میان نهادهای قضایی جهانی وجود ندارد. این نهاد به ابزار مطیع کشورهای غربی تبدیل شده است.
این مقام تاکید کرد: دادگاه کیفری بین المللی هیچ صلاحیتی بر روسیه یا شهروندان آن ندارد. از نظر ما این نهاد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: دادگاه کیفری بین المللی دستور ضد روسی درباره ادعاهای ربایش کودکان اوکراینی را دنبال می‌کند.

به گزارش ایرنا, دادگاه کیفری بین‌المللی ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ حکم بازداشت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را به اتهام جنایات جنگی در اوکراین صادر کرد اما مسکو صدور چنین حکمی را بی‌ارزش خواند.

دادگاه کیفری بین‌المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حکم به دلیل مشارکت مشکوک پوتین در «اخراج غیرقانونی و انتقال کودکان» از مناطق اشغالی اوکراین به روسیه صادر شده است.

دیوان کیفری بین‌المللی همچنین حکم بازداشت «ماریا آلکسی‌یونا لووا-بلوا» کمیسر حقوق کودکان در دفتر رئیس‌جمهوری روسیه را به اتهامات مشابه صادر کرد.

در واکنش به صدور این حکم از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این حکم را بی‌ارزش خواند. ماریازاخاروا، تاکید کرد: دستورالعمل‌های احتمالی دستگیری، صادر شده توسط دادگاه کیفری بین‌المللی از نظر قانونی برای روسیه هیچ اهمیتی ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha