۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۳۱
کد خبر: 85095426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات ساخت محور حرمه - حاجی آباد شهرستان فاریاب آغاز شد

جیرفت - ایرنا- عملیات ساخت قطعه سوم محور حرمه_حاجی آباد در شهرستان فاریاب آغاز شد. مسیری که سال گذشته به انداره ۱۶ سال قبل پیشرفت داشته و پنج کیلومتر از آن تکمیل شده بود. 

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان مدیرکل این اداره عصر جمعه در بازدیدی که به همراه نماینده ۶ شهرستان جنوبی از راه‌های روستایی داشت گفت: دولت آیت الله رییسی توجه ویژه ای به احداث راه های روستایی که زیرساخت توسعه هر منطقه است داشته و دارد و احداث و بهره برداری پنج کیلیومتر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از این محور طی یک سال اخیر که برابری با ۱۶ سال گذشته دارد، حاکی از همین مهم است.

مجتبی محمودی ادامه داد: پنج کیلومتر دیگر از این محور در حال حاضر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال اجرای عملیات زیرسازی است و عملیات اجرایی قطعه سوم نیز امروز به طول چهار کیلومتر و با توجه به کوهستانی بودن مسیر با اعتباری بیش از ۱۹ میلیارد تومان آغاز شد.

وی ادامه داد: پروژه احداث محور فاریاب_زهمکان هم از سال ۸۳ آغاز شده که متاسفانه روند کندی داشته است و طی ۱۸ سال تنها ۱۸ کیلومتر ساخته شده است؛ اما در حال حاضر چهار پیمانکار در این محور فعال هستند و طی یک سال گذشته ۶ کیلومتر آن با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان آسفالت شده و به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: هفت کیلومتر دیگر آن با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان آماده آسفالت است که بزودی عملیات آسفالت آن آغاز خواهد شد.
محمودی با بیان اینکه پنج کیلومتر دیگر نیز درحال بازگشایی و تکمیل ابنیه فنی و عملیات زیرسازی با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان است افزود: مطالعات ۱۹ کیلومتر باقی مانده هم انجام شده است و امیدواریم بر اساس قول مساعد نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی برای پیگیری ورود شرکت ایمیدرو پیشرفت این پروژه تسریع یابد و هرچه زودتر عملیات ساخت این محور تکمیل شود.

عملیات ساخت محور حرمه - حاجی آباد شهرستان فاریاب آغاز شد
نماینده ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: باتوجه به فعال بودن تعداد زیادی از معادن در محور فاریاب - زهمکان در صدد هستیم طی مذاکراتی با سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، این سازمان را پای کار بیاوریم تا در ساخت این محور تسریع شود.
منصور شکرالهی افزود: ساخت این محور علاوه بر ایجاد ارتباط شهرستان فاریاب با استان هرمزگان، بهره مندی روستاهای حاشیه این محور و رونق اقتصاد کشاورزی روستا، زیرساخت های معادن در این منطقه را برای افزایش اشتغال جوانان منطقه نیز توسعه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha