۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۰
کد خبر: 85095336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس و لهستان قرارداد تجارت موشک امضاء کردند

۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۰
کد خبر: 85095336
انگلیس و لهستان قرارداد تجارت موشک امضاء کردند

لندن – ایرنا – انگلیس و لهستان در راستای آنچه تقویت امنیت اروپا در پی جنگ اوکراین نامیدند معامله‌ای را به ارزش ۱.۹ میلیارد پوند برای تجارت موشک امضاء کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، طرف انگلیسی متعهد شده است تا موشک‌های پیشرفته از نوع زمین به هوا CAMM ساخت شرکت MBDA را که هم در ارتش و هم در نیروی دریای انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد در اختیار طرف لهستانی قرار دهد.

این موشک‌ها بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس می تواند با اهداف هوایی و موشکی پیشرفته تا فاصله ۲۵ کیلومتری و به یک جسم به اندازه توپ تنیس که فراتر از سرعت صوت حرکت می کند، برخورد کند.

دولت انگلیس این قرارداد را یکی از بزرگترین معاملات دوجانبه دفاعی اروپا، در چاچوب ناتو توصیف کرده که اوج همکاری نزدیک میان بریتانیا و لهستان را نشان می‌دهد.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در این باره ادعا کرد: ما از زمان تهاجم [ولادیمیر] پوتین به اوکراین، نقش مهمی در تقویت دفاعی حوزه اروپا-آتلانتیک ایفا کرده‌ایم و این توافق مهم بین بریتانیا و لهستان نمونه دیگری از این است که چگونه در کنار متحدانمان، به حفاظت از امنیت خود برای نسل‌های آینده متعهد هستیم.

وی افزود: این قرارداد ۱.۹ میلیارد پوندی علاوه بر تقویت دفاع هوایی اروپا از مشاغل هر دو کشور حمایت می‌کند و برای رشد اقتصاد و ایجاد مشاغل و فرصت‌های با دستمزد بهتر در سراسر بریتانیا مفید خواهد بود.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس هم گفت: ما به حمایت از طرح‌های نوسازی دفاعی لهستان متعهد هستیم و این برنامه دفاعی تضمین می‌کند که لهستان و بریتانیا توانایی ادامه حفاظت از مردم و تقویت امنیت ناتو را دارند.

این قرارداد درحالی امضاء شد که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با ارسال تسلیحات نظامی و تحریک کشورهای حوزه ناتو به تنش‌ها و درگیری‌ها دامن می‌زند.

نخست وزیر انگلیس معتقد است که جنگ اوکراین یک نبرد تمام عیار است و افزایش توان نظامی کی‌یف و حوزه ناتو برای تعیین نتیجه جنگ حیاتی است.

این درحالیست که جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد و کی‌یف تحت القائات مقام‌های جنگ‌طلب غرب حاضر به مشارکت در مذاکرات صلح نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha